بهترین صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

خانهآموزش هابهترین صرافی ارز...

آنچه می‌خوانید...

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ می‌تواند کار پیچیده‌ای باشد. اگر می‌خواهید در ارزهای دیجیتال معامله یا سرمایه‌گذاری کنید یا آلت کوین‌ها را با ارزهای فیات مبادله کنید، به یک صرافی ارز دیجیتال قابل اعتماد و امن نیاز دارید. اما چند فاکتور حیاتی وجود دارد که قبل از شروع باید در نظر بگیرید.
به‌عنوان مثال، اگر به معاملات مارجین ارز دیجیتال علاقه‌مند هستید، احتمالا به ویژگی‌های معاملاتی قوی و پیشرفته پلتفرم علاقه‌مند خواهید بود. برعکس، اگر فقط بر روی معامله ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات متمرکز هستید، ممکن است یک صرافی ساده، کارآمد و کاربرپسند بهترین گزینه باشد.
این مقاله از فکت کوینز پنج صرافی برتر ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کند. همچنین راهنمایی‌هایی را در مورد بهترین و امن‌ترین صرافی‌ها برای ترجیحات تجاری مختلف، مکان‌های جغرافیایی و کارمزدها ارائه می‌دهد.

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

قبل از ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال و شروع به ترید در آن، چند فاکتور مهم وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر گرفت. زیرا انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال بسته به موقعیت جغرافیایی، مقدار ارز دیجیتال و روش معامله آن‌ها متفاوت است.
اساسا همه صرافی‌های ارزهای دیجیتال از نظر تامین مالی و روش تجارت مشابه هستند. کاربران صرافی‌های ارزهای دیجیتال یک حساب کاربری ایجاد می‌کنند و احراز هویت را انجام می‌دهند. سپس حساب خود را با ارز فیات یا ارز دیجیتال شارژ می‌کنند و درنهایت به معامله رمز ارزها می‌پردازند. نکات کلیدی که باید در ارزیابی پلتفرم‌های مبادلات ارزهای دیجیتال در نظر گرفت، به شرح زیر هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی ارز دیجیتال؛ معیار انتخاب یک صرافی خوب

- Advertisement -
انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال
بهترین صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

1. احراز هویت

صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتال باید از مقررات ضد پول‌شویی (AML) و مشتری خود را بشناسید (KYC) پیروی کنند. بنابراین کاربران در هنگام ایجاد یک حساب کاربری در صرافی کریپتو باید مدارک احراز هویت مانند عکس و مدارک شناسایی خود را ارائه دهند.
برخی از صرافی‌ها هم ممکن است طرح پلکانی را معرفی کنند. یعنی در صورت عدم احراز هویت کاربر، محدودیت‌هایی را برای او تعیین می‌کنند. محدودیت‌هایی نظیر سقف برداشت و واریز روزانه که در قالب سطوح حساب کاربری معرفی می‌شوند.

2. محدودیت‌های جغرافیایی

برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال فقط در برخی از کشورها در دسترس هستند. به‌عنوان مثال، معامله‌گران ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات‌متحده ممکن است به‌دلیل مقررات ارزهای دیجیتال در این کشور نتوانند به صرافی‌های خاصی دسترسی داشته باشند.

3. کارمزدهای معاملاتی

صرافی‌های کریپتو برای کسب درآمد خود کارمزدهایی را از کاربران دریافت می‌کنند. برخی از صرافی‌ها درصد ثابتی را از تمامی معاملات دریافت می‌کنند. این در حالی است که برخی دیگر مدل کارمزد «سفارش‌بردار/سفارش‌گذار» یا “Maker-Taker” را ارائه می‌کنند. در این روش بسته به نوع یا سفارش‌های معامله‌ای که کاربران انجام می‌دهند، کارمزدهای متفاوتی ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بازارساز و گیرنده بازار (Maker / Taker)

4. پشتیبانی از ارز فیات

برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال از ارزهای فیات مانند دلار آمریکا (USD)، یورو (EUR) یا پوند انگلیس (GBP) پشتیبانی نمی‌کنند و معاملات را فقط با ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند. برای مثال، اگر بخواهید ارز دیجیتال را با دلار آمریکا مبادله کنید، به یک صرافی نیاز دارید که از ارز فیات پشتیبانی کند.
صرافی‌هایی که از ارز فیات پشتیبانی می‌کنند، گزینه‌های متعددی مانند کارت اعتباری، حواله بانکی یا حواله سیمی را برای واریز و برداشت ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید ارز دیجیتال خاصی را معامله کنید، باید ببینید که آیا بهترین صرافی ارز دیجیتال مورد نظر شما در حال حاضر آن را فهرست می‌کند یا خیر.

5. هک و امنیت

هک در اکوسیستم ارزهای دیجیتال هر از چند گاهی رخ می‌دهد. بنابراین انتخاب یک صرافی با سابقه امنیتی قوی بسیار اهمیت دارد. صرافی‌های قابل اعتماد معمولا ویژگی‌های امنیتی بیشتری مانند احراز هویت دومرحله‌ای را هم ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: بیمه ارز دیجیتال چیست؟ آیا باید ارزهای دیجیتال خود را بیمه کنم؟

معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال 2023

5 صرافی ارزهای دیجیتال زیر بهترین گزینه‌های آنلاین امروزی هستند که بر اساس سهولت استفاده، ساختار کارمزد، عملکرد معاملات، امنیت و جفت‌های معاملاتی از هم متمایز می‌شوند.

کوین بیس (Coinbase)؛ بهترین برای معامله‌گران جدید

کوین بیس یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال است و نقطه شروع ایده‌آلی برای معامله‌گران یا سرمایه‌گذاران جدید ارزهای دیجیتال است. یعنی همان‌هایی که تازه به اکوسیستم کریپتو وارد شده‌اند. کوین بیس در درجه اول بر روی ساده و قابل فهم کردن خرید ارزهای دیجیتال متمرکز است و کاربران را با رابط‌های تجاری پیچیده پر نمی‌کند.
کوین بیس دو گزینه عادی و حرفه‌ای را به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران رمز ارزها ارائه می‌دهد. پلتفرم استاندارد کوین بیس (Coinbase) به‌عنوان یک کارگزاری و کیف پول ساده عمل می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را با ارز فیات یا با کوین‌های دیگر معامله و مبادله کنند.
کوین بیس پرو (Coinbase Pro) یک ابزار معاملاتی پیچیده‌تر است و کاربرانی را هدف قرار می‌دهد که می‌خواهند به یک تجربه تجاری قوی‌تر دسترسی داشته باشند. بنابراین به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال یک رابط کاربری پیچیده‌تر و مورد انتظار کاربران حرفه‌ای‌تر را ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: ترید ارز دیجیتال در صرافی کوین بیس (Coinbase)

صرافی کوین بیس- بهترین صرافی ارز دیجیتال
کوین بیس بهترین صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

الزامات احراز هویت

کوین بیس برای احراز هویت کاربران خود به یک مدرک عکس‌دار معتبر دولتی به‌همراه یک تصویر سلفی نیاز دارد.

محدودیت‌های جغرافیایی

خدمات کوین بیس در بیش از 100 کشور ازجمله ایالات‌متحده ارائه می‌شود. اما معامله جفت ارزهای خاص مانند USDC را به کشورهایی خاص محدود می‌کند.

محدودیت‌های معاملاتی

کوین بیس مقدار ارز دیجیتال قابل معامله را محدود نمی‌کند، اما محدودیت برداشت روزانه 25 هزار دلار را برای اکثر حساب‌ها تعیین کرده است. کاربر می‌تواند این محدودیت را با ارائه جزئیات اضافی از هویت خود افزایش دهد.

کارمزد معاملاتی

پلتفرم‌های کوین بیس عادی و کوین بیس پرو معمولا ۰.۵ درصد از اکثر خرید و فروش‌های ارزهای دیجیتال کارمزد اخذ می‌کنند. اما مناطق خاص باید هزینه‌های اضافی را متحمل شوند. به‌عنوان مثال، خرید کارت نقدی در کانادا و استرالیا شامل هزینه اضافی 3.99 درصدی خواهد بود.

پشتیبانی از ارز فیات

ارزهای فیات پشتیبانی شده توسط کوین بیس شامل پوند انگلیس (GBP)، یورو (EUR)، دلار استرالیا (AUD)، دلار سنگاپور (SG)، دلار کانادا (CAD) و دلار آمریکا (USD) هستند.

روش‌های واریز و برداشت

روش‌های واریز و برداشت کوین بیس شامل انتقال بانکی (ACH)، کارت نقدی و اعتباری، حواله‌های سیمی، حواله‌های SEPA، سوئیفت (SWIFT) و پی پال (Payal) است.

رمز ارزهای پشتیبانی شده

کوین بیس از 39 ارز دیجیتال نظیر بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بیت کوین اس وی BSV، بیت کوین کش (BCH)، ایاس (EOS)، دش (DASH)، لینک (LINK)، لوم نتورک (LOOM) و ریپل (XRP) پشتیبانی می‌کند. جالب است که ارز تتر (USDT) در کوین بیس فهرست نشده است و در عوض استیبل کوین یو اس دی کوین (USDC) را عرضه می‌کند.

هک و امنیت

کوین بیس هرگز قربانی یک هک موفق نشده است و مطمئنا این امر به‌دلیل عدم توجه هکرها به آن نیست! بنابراین پلتفرمی بسیار امن است و انواع گزینه‌های امنیتی قوی را ارائه می‌دهد. کوین بیس به‌طور فعال کاربران را از ارسال ارزهای دیجیتال به آدرس‌های شناخته شده به‌عنوان کلاهبردار منع می‌کند.

بیشتر بخوانید: کوین بیس: روند انباشت کاردانو در این پلتفرم از دیگر ارزهای دیجیتال قدرتمندتر است

بایننس (Binance)؛ بهترین برای معامله‌گران حرفه‌ای

صرافی بایننس یکی از پرکاربردترین صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال است و از لحاظ قابلیت‌های موجود قطعا یکی از گزینه‌های غنی به‌شمار می‌رود. بایننس در سال 2017 راه‌اندازی شد و کار خود را به‌عنوان یک صرافی متمرکز بر طیف بسیار گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال شروع کرد. اما پشتیبانی از ارزهای فیات را هم در سال 2019 به خدمات خود اضافه نمود.
صرافی بایننس در میان معامله‌گرانی محبوب است که به دنبال آلت کوین‌های با حجم پایین، معاملات مارجین با ویژگی‌های پیچیده‌تر و مشارکت در استخرهای نقدینگی یا وام‌های وثیقه‌دار هستند. رابط کاربری قدرتمند و قابل تنظیم معاملاتی ارائه شده توسط بایننس آن را برای معامله‌گران حرفه‌ای ایده‌آل می‌کند.

این در حالی است که دسترسی قوی API به معامله‌گران الگوریتمی اجازه می‌دهد تا معاملات را از طریق سیستم‌های طرف ثالث انجام دهند.
بایننس ممکن است برای معامله‌گران جدید تا حدودی دلهره‌آور باشد، اما این پلتفرم سه رابط کاربری پایه، کلاسیک و پیشرفته را به‌صورت مجزا ارائه می‌دهد. بنابراین تضمین می‌کند که تمام کاربران با میزان تجربه متفاوت را در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال بایننس کوین ؛ رمزارز بایننس چیست و چه آینده‌ای دارد؟

صرافی بایننس- بهترین صرافی ارز دیجیتال
صرافی بایننس

الزامات هویتی

بایننس به کاربران اجازه می‌دهد تا حساب‌های احراز هویت نشده ایجاد کنند. اما برداشت از این حساب‌ها محدود به مقادیر کوچک است و معامله، واریز و برداشت تنها با ارزهای دیجیتال میسر خواهد بود. حساب‌های کاربری در بایننس مبتنی بر یک سیستم سطح‌بندی هستند. سطح اولیه نیاز به مدرک عکس‌دار و سطوح بالاتر که بهره‌مند از عملکرد ارز فیات هستند، به عکس سلفی نیاز دارند.

محدودیت‌های جغرافیایی

حساب‌های تایید نشده بایننس از هر کشوری قابل دسترسی است. اما حساب‌های تایید شده بایننس تنها در بیش از 100 کشور در دسترس قرار دارند. البته بایننس بین‌المللی برای معامله‌گران ایالات‌متحده در دسترس نیست. در عوض، آن‌ها باید از پلتفرم معاملاتی مخصوص ایالات‌متحده بایننس (Binance.us) استفاده کنند.

محدودیت‌های معاملاتی

حساب‌های تایید نشده بایننس به معامله یا برداشت 2 بیت کوین در یک دوره 24 ساعته محدود هستند. اما معاملات یا برداشت‌های حساب‌های تایید شده در یک شبانه‌روز به 100 بیت کوین محدود است.

کارمزدهای معاملاتی

بایننس یک برنامه کارمزد نسبتا پیچیده بر اساس مدل میکر/تیکر دارد. کاربران عادی بایننس مشمول کارمزد 0.075 درصد هستند که با نگه داشتن ارز بایننس کوین (BNB) می‌توان شامل تخفیف شد.

پشتیبانی از ارز فیات

بایننس از 15 ارز اصلی فیات، ازجمله دلار آمریکا، یورو، پوند، دلار کانادا و دلار استرالیا پشتیبانی می‌کند.

روش‌های واریز و برداشت

بایننس طیف بسیار گسترده‌ای از روش‌های واریز و برداشت ازجمله SEPA، انتقال بانکی، حواله سیمی، سیمپلکس، Banxa و کارت اعتباری یا نقدی را پشتیبانی می‌کند.

رمز ارزهای پشتیبانی شده

بایننس بیش از 180 ارز دیجیتال مختلف را در تقریبا 600 جفت ارز معاملاتی فهرست می‌کند. همین موضوع آن را به یکی از جامع‌ترین و در عین حال بهترین صرافی ارز دیجیتال از نظر فهرست‌بندی توکن‌ها تبدیل می‌کند.

هک و امنیت

بایننس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال، هک‌های متعددی را تجربه کرده است. از جمله آن‌ها می‌توان به هک سال ۲۰۱۹ اشاره کرد که در آن حدود ۴۰ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفت. اما بایننس در حال حاضر چندین ویژگی امنیتی را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین یک صندوق به نام “SAFU” را معرفی کرده است. SAFU به‌عنوان صندوق بیمه اضطراری، ضرر کاربران را در صورت وقوع هک جبران می‌کند.

کریپتو داتکام (Crypto.com)؛ بهترین در سهولت استفاده

صرافی Crypto.com در درجه اول بر تسریع پذیرش ارزهای دیجیتال متمرکز شده است و شکاف بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال را پر می‌کند. این پلتفرم به‌جای ارائه یک تجربه مطلوب از مبادله ارز دیجیتال، کاربران گوشی‌های هوشمند را هدف قرار داده است و می‌خواهد ترید ارزهای دیجیتال را به سهولت بانکداری سنتی نزدیک کند.
بزرگ‌ترین مزیت ارائه شده توسط Crypto.com سهولت کاربری است که این پلتفرم ارزهای دیجیتال را در زندگی روزمره ادغام می‌کند. همچنین کارت‌های نقدی با سرمایه ارز دیجیتال را به کاربران ارائه می‌دهد که در سطوح مختلف در دسترس هستند.
Crypto.com معاملات اسپات را در دسترس افراد قرار می‌دهد که از نقدینگی چشمگیر و ساختارهای کارمزد رقابتی برخوردار هستند. با استفاده از این صرافی آنلاین، خرید، سرمایه‌گذاری یا ترید ارز دیجیتال امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید رمز ارزها را مستقیما و با استفاده از کارت نقدی Crypto.com خرج کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی هش فلو (HashFlow)؛ صرافی ارز دیجیتال بدون کارمزد

کریپتو داتکام- بهترین صرافی ارز دیجیتال

الزامات احراز هویت

Crypto.com از یک فرآیند انطباق با مقررات دقیق پیروی می‌کند، به این معنی که احراز هویت به شناسه عکسی صادر شده توسط دولت، یک عکس سلفی و ارائه آدرس محل سکونت نیاز دارد.

محدودیت‌های جغرافیایی

صرافی کریپتو داتکام برای معامله‌گران در اتحادیه اروپا، ایالات‌متحده آمریکا، استرالیا، بریتانیا و کشورهای خاص آسیایی در دسترس است. اما کارت‌های نقدی Crypto.com را فقط به کشورهای منتخب ارائه می‌دهد.

محدودیت‌های معاملاتی

محدودیت‌های صرافی Crypto.com از 5000 دلار آمریکا در هفته برای خرید ارزهای دیجیتال شروع می‌شود که با خرید و نگهداری ارز دیجیتال موناکوین (MCO) قابل افزایش خواهد بود.

کارمزدهای معاملاتی

پلتفرم Crypto.com بر اساس مدل کارمزد میکر/تیکر با کارمزدهای 0.1 درصد برای میکر(سفارش گذار) و کارمزدهای 0.16 درصد برای تیکر (سفارش بردار) شروع می‌شود. کارمزدهای معاملاتی بسته به حجم ترید به تدریج کاهش می‌یابد. خرید با کارت نقدی یا اعتباری هم مستلزم کارمزد تا 3 درصد خواهد بود.

پشتیبانی از ارز فیات

انطباق دقیق قانونی Crypto.com به آن اجازه می‌دهد تا طیف بسیار گسترده‌تری از ارزهای فیات را پشتیبانی کند و تقریبا تمامی ارزهای معتبر را پوشش دهد.

روش‌های واریز و برداشت

Crypto.com سپرده‌ها را از طریق انتقال بانکی یا کارت اعتباری/دبیت در کنار انتقال بانکی، SEPA یا حواله به حساب‌های بانکی ارائه می‌کند.

رمز ارزهای پشتیبانی شده

کریپتو داتکام به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال از نظر سهولت کاربری، بیش از 45 رمز ارز را فهرست کرده است. اما رمزارزهای خاصی چون استکس (STX)، بنکور (BNT)، رن (REN)، سولانا (SOL) و والتون چین WTC برای کاربران ایالات‌متحده در دسترس نیستند.

هک و امنیت

صرافی کریپتو داتکام سابقه امنیتی بسیار خوبی دارد و هرگز حملات هکری را تجربه نکرده است. دو ویژگی‌های امنیتی قوی، احراز هویت دومرحله‌ای و بیمه دارایی تا سقف 100 میلیون دلار و نگهداری دارایی‌های دیجیتال در کیف پول سرد از مزایای امنیتی کریپتو داتکام است.

بیترکس (Bittrex)؛ بهترین از لحاظ امنیت

صرافی بیترکس (Bittrex) یکی از پرسابقه‌ترین صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال است که در سال 2013 توسط سه کارمند سابق مایکروسافت در سیاتل تاسیس شد. Bittrex به‌عنوان امن‌ترین صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال شهرت دارد و از زمان راه‌اندازی خود شاهد هک یا از دست دادن سرمایه مشتریان نبوده است.
اساسا بیترکس مانند بایننس به‌عنوان یک صرافی مختص رمزنگاری تاسیس شد. اما پشتیبانی از دلار فیات برای کاربران احراز هویت شده را در آمریکا و چندین کشور بین‌المللی ارائه می‌دهد. یکی از جذابیت‌های اصلی Bittrex، طیف متنوعی از ارزهای دیجیتال فهرست شده توسط این پلتفرم است که بر توکن‌ها و پروژه‌های جدید و امیدوارکننده تمرکز می‌کند.

بیشتر بخوانید: ترید ارز دیجیتال در صرافی بیترکس (Bittrex)

صرافی بیت ترکس- بهترین صرافی ارز دیجیتال

الزامات احراز هویت

همه حساب‌های کاربری در صرافی Bittrex باید با مدرک شناسایی عکس‌دار دولتی و یک عکس سلفی تایید شوند.

محدودیت‌های جغرافیایی

بیترکس یکی از در دسترس‌ترین صرافی های آنلاین ارز دیجیتال است که برای سراسر جهان به غیر از معامله‌گران واقع در کره شمالی، ایران، کریمه، سوریه و کوبا در دسترس است. سطح بالای دسترسی بیترکس در ایالات‌متحده باعث محبوبیت آن در بین معامله‌گران مستقر در این کشور شده است.

محدودیت‌های تجاری

حساب‌های احراز هویت‌شده اولیه به برداشت 3000 دلار در روز محدود می‌شوند. اما حساب‌های کاربری تایید شده با ID و احراز هویت دومرحله‌ای فعال می‌توانند تا 100 بیت کوین را در روز برداشت کنند. Bittrex همچنین چندین قانون معاملاتی را با هدف به حداقل رساندن دستکاری بازار اعمال می‌کند.

کارمزد معاملاتی

صرافی Bittrex کارمزد معاملات را ساده نگه داشته است و نرخ ثابت 0.20 درصد را از سازندگان و گیرندگان تراکنش دریافت می‌کند. کاربرانی که حجم معاملات 30 روزه آن‌ها بیش از 50 هزار دلار آمریکا و بالاتر باشد، شامل تخفیف‌های ویژه خواهند شد.

پشتیبانی از ارز فیات

Bittrex به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال از لحاظ امنیت، فقط از ارز فیات دلار آمریکا (USD) پشتیبانی می‌کند.

روش‌های واریز و برداشت

واریزها و برداشت‌ها در Bittrex از طریق انتقال بانکی یا تراکنش‌های کارت نقدی در ایالت‌های خاص آمریکا انجام می‌شود. توجه به این نکته مهم است که خدمات دلاری Bittrex در ایالات‌متحده برای کاربران مستقر در ایالت‌های نوادا، نبراسکا، نیویورک، کنتیکن یا ورمونت در دسترس نیست.

رمز ارزهای پشتیبانی شده

صرافی بیترکس صدها جفت ارز معاملاتی و همچنین معاملات اهرمی را ارائه می‌کند که به معامله‌گران اجازه می‌دهد با اهرم ۳ برابری بر روی صعود یا سقوط توکن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

هک و امنیت

تا به امروز، Bittrex هرگز هک را تجربه نکرده است و ویژگی‌های امنیتی قوی آن مانند احراز هویت دومرحله‌ای را برای همه کاربران اجباری می‌کند.

صرافی آپ هولد (Uphold): بهترین برای تنوع سرمایه‌گذاری

صرافی آپ هولد (Uphold) در مقایسه با صرافی‌های رمزنگاری سنتی‌تر مانند بایننس یا کوین بیس، رویکرد متفاوتی را برای معامله ارزهای دیجیتال اتخاذ می‌کند. این صرافی به جای تمرکز صرف بر روی ارزهای دیجیتال، عملکرد چند کالایی را ارائه می‌دهد. بنابراین به کاربران امکان خواهد داد تا بر روی ارزهای دیجیتال، فلزات گران‌بها و ارزهای فیات سرمایه‌گذاری و معامله کنند.
پلتفرم Uphold بر روی برنامه گوشی هوشمند خود متمرکز شده است و تجارت بدون کمیسیون دارد. قابل ذکر است که سیاست کارمزد صفر برای سپرده‌های کارت اعتباری و بدهی ارائه می‌شود که آن را به گزینه‌ای بسیار جذاب برای سرمایه‌گذارانی تبدیل می‌کند. یعنی آن‌هایی که می‌خواهند رمز ارزها را به‌سرعت و بدون پرداخت هزینه‌های گزاف با کارت خریداری کنند.
رابط کاربری صرافی آپ هولد به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال به پیچیدگی پلتفرم‌های مخصوص معامله‌گران حرفه‌ای نیست. این رابط کاربری ساده و کارآمد امکان مبادله سریع ارز فیات را با 30 ارز دیجیتال مختلف و 4 فلز گران‌بها فراهم می‌کند. بنابراین آپ هولد به یک راه‌حل مناسب برای سرمایه‌گذاران خرد یا کلان تبدیل شده است.

صرافی آپ هولد- بهترین صرافی ارز دیجیتال

بیشتر بخوانید: بهترین کانال‌های تلگرامی سیگنال ارز دیجیتال

الزامات هویتی

آپ هولد نیاز به مدرک شناسایی عکس‌دار و صادر شده توسط دولت، تصویر سلفی و تایید آدرس کاربر دارد.

محدودیت‌های جغرافیایی

پشتیبانی آپ هولد تا حدودی از نظر جغرافیایی محدود است و خرید با کارت اعتباری را فقط برای معامله‌گران مستقر در بریتانیا، ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا فراهم می‌کند. البته افراد در بسیاری از کشورهای دیگر هم می‌توانند در Uphold حساب کاربری ایجاد کنند، اما گزینه‌های واریز و برداشت آن‌ها محدود خواهد بود.

محدودیت‌های معاملاتی

آپ هولد معمولا مبالغ معاملات را بسته به نوع دارایی معامله شده و سطح حساب کاربری محدود می‌کند. به‌طوری که بسیاری از کاربران در سطح اولیه فقط حق برداشت 500 دلار در روز را دارند که می‌تواند در صورت افزایش سطح کاربری، بیشتر شود.

کارمزد معاملات

صرافی Uphold یک سرویس کاملا بدون کارمزد دارد. اما توجه به این نکته مهم است که برداشت ارز دیجیتال، برداشت بانکی و تراکنش‌های سوئیفت مستلزم کارمزد خواهد بود. با این حال، برداشت توسط بانک‌های SEPA و در ایالات‌متحده رایگان است.

پشتیبانی از ارز فیات

پلتفرم Uphold از 27 ارز مختلف فیات نظیر دلار آمریکا، دلار استرالیا، دلار کانادا و یورو پشتیبانی می‌کند. همچنین به سیستم بانکی در 35 کشور جهان متصل است.

روش‌های واریز و برداشت

صرافی Uphold از کارت اعتباری/دبیت، انتقال بانکی (ACH)، حواله‌های سیمی، SEPA، FPS و واریز و برداشت توسط سوئیفت پشتیبانی می‌کند.

رمز ارزهای پشتیبانی شده

صرافی آپ هولد 30 ارز دیجیتال ازجمله بیت کوین، اتریوم، ریپل، لینک، دای، یو اس دی کوین، دلار حقیقی (TUSD) و بت (BAT) را فهرست کرده است.

هک و امنیت

صرافی رمز ارز Uphold هرگز حملات هکری را تجربه نکرده است و اسکن دائمی آسیب‌پذیری، نظارت 24 ساعته و حسابرسی شخص ثالث دارد. همچنین یک صفحه شفافیت دارد که اطلاعات دقیقی را در مورد وضعیت فعلی دارایی‌های ذخیره شده در کنار یک بیمه‌نامه برای سرمایه کاربر را ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

انتخاب صرافی ارز دیجیتال مناسب برای نیازهای شما کاملا به نیازهای شخصی شما بستگی دارد. اگر یک معامله‌گر حرفه‌ای هستید و به رابط معاملاتی قوی نیاز دارید، بایننس یا بیترکس ابزارهای مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهند. با این حال، سرمایه‌گذاران جدید یا سرمایه‌گذاران معمولی می‌توانند از رابط معاملاتی ساده و کارآمد ارائه شده توسط کوین بیس یا آپ هولد بهره ببرند.

هنگام معامله ارز دیجیتال در صرافی رمز ارزها، باید به خاطر داشته باشید که کیف پول‌های صرافی‌ها از نوع گرم یا آنلاین هستند. بنابراین گزینه‌ امنی برای ذخیره‌سازی طولانی مدت رمز ارزها نخواهند بود. اگر در حال معامله ارزهای دیجیتال هستید، بهتر است رمز ارز خود را در یک کیف پول سخت‌افزاری اختصاصی ذخیره کنید و تنها در صورت نیاز به معامله، آن‌ها را به صرافی منتقل کنید. امیدواریم خواندن این مطلب از فکت کوینز در شناخت بهترین صرافی ارز دیجیتال در سال 2023 مفید بوده باشد.

سوالات متداول

بهترین صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ کدام است؟

کوین بیس (Coinbase)؛ بهترین برای معامله‌گران جدید
بایننس (Binance)؛ بهترین برای معامله‌گران حرفه‌ای
کریپتو داتکام (Crypto.com)؛ بهترین در سهولت استفاده
بیترکس (Bittrex)؛ بهترین از لحاظ امنیت
صرافی آپ هولد (Uphold): بهترین برای تنوع سرمایه‌گذاری

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان