معرفی بهترین کیف پول چندامضایی (آپدیت ۲۰۲۳)

خانهآموزش هامعرفی بهترین کیف...

آنچه می‌خوانید...

تهدیدهای آنلاینی مثل بدافزارها، هک‌ها و حملات فیشینگ همیشه پشت صفحه تلفن همراه یا رایانه‌ کاربران حوزه ارز دیجیتال پنهان هستند. در نتیجه، خطر از دست دادن کلیدهای خصوصی شما را تهدید می‌کند و ممکن است باعث از دست رفتن سرمایه‌تان بدون هیچ راه بازگشتی شود. دراین مقاله با فکت کوینز همراه شوید تا با بهترین کیف پول چندامضایی یا Multisignature آشنا شویم که به حل این مشکل می‌پردازد.

اگر فکر می‌کنید چنین اتفاقی برای شما نمی‌افتد، باید بدانید که ریسک‌های مذکور واقعی هستند و بسیاری از معامله‌گران به‌خاطر چنین اتفاقی تمام دارایی‌هایشان را از دست داده‌اند. چنین اتفاقاتی ممکن است به‌ این خاطر بوجود بیاید که بیت کوین‌هایتان را در صرافی‌های متمرکز مگه داشته‌اید؛ صرافی‌هایی که در نهایت ورشکسته شدند یا با پول‌ها فرار کردند.

- Advertisement -

اینجاست که کیف پول‌های چند امضایی بیت کوین به کمک معامله‌گران می‌آیند و امنیت زیادی را با روش خودحضانتی برای آن‌ها ایجاد می‌کنند. کیف پول‌های چندامضایی بیت کوین از سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شده‌اند؛ اما اخیراً موقعیت بیشتری در امنیت دارایی‌های دیجیتال به دست آورده‌اند. این کیف پول‌ها با فناوری پیشرفته خود به سرمایه‌گذارانی کمک می‌کنند که با تکنولوژی چندانی ندارند.

در سال‌های اخیر، کیف پول‌های DIY برای امنیت بیشتر به وجود آمده‌اند. با این ابزارها می‌توانید مؤلفه‌های خودتان را بخیرید و دستگاه خودتان را بسازید؛ دستگاهی که هیچ ردی از خودش باقی نمی‌گذارد و کلیدهای خصوصی را با امنیت زیادی تولید می‌کند. چنین روش‌هایی به خصوص به نفع کاربرانی است که به دنبال راهکارهایی کم‌هزینه و بهینه هستند.

برای بررسی بهترین کیف پول چندامضایی، ما مقاله را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم:

  • کیف پول‌های حضانتی مشارکتی: با این کیف پول‌ها می‌توانید از یک شخص ثالث برای مدیریت کلیدهای خصوصیتان استفاده کنید.
  • کیف پول‌های خودحضانتی: با این کیف پول‌ها به‌تنهایی مدیریت کلیدهای خصوصی را انجام می‌دهید.

بهترین کیف پول‌های حضانتی مشارکتی

در کیف پول‌های چندامضایی مشارکتی که احتمالاً مدیریت ۲ تا ۳ کلید را در اختیار دارند، شما کنترل یک کلید را در دست می‌گیرید. در عین حال، شخص ثالث (یک صرافی) به‌صورت آنلاین کلید خصوصی دوم را نگه می‌دارد و کلید سوم نیز به‌صورت آفلاین ذخیره می‌شود.

با این کیف پول‌ها، در صورت بروز هر گونه مشکلی، اشخاص ثالث به معامله‌گران در مدیریت کلیدهای خصوصی کمک خواهند کرد. با این حال، در این روش حریم خصوصی کاربران به‌طور کامل حفظ نمی‌شود؛ چراکه شرکت‌ها ممکن است از انواع روش‌های احراز هویت استفاده کنند. یکی دیگر از معایب کیف پول‌های حضانتی مشارکتی محدودیت جغرافیایی آن‌ها است؛ چراکه ممکن است در همه جای جهان در دسترس نباشند.

بیشتر بخوانید:  بهترین صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

کیف پول کاسا (CASA)

کاسا
  • نوع کیف پول: کیف پول چندامضایی (مشارکتی)
  • هزینه: نسخه پایه آن رایگان است.
  • احراز هویت: نیاز ندارد
  • USP: امنیت شدید
  • ارزهای دیجیتال: بیت کوین و اتریوم
  • امضاها: ۲ تا ۳ امضاکننده، نهایتاً ۶ امضاکننده
  • یکپارچه‌سازی کیف پول سخت‌افزاری:
فواید معایب
امنیت زیادهزینه بالا و لایه‌لایه بودن
کاربرپسند. نرم‌افزاز متن بسته
یکپارچه‌ با شبکه لایتنینگ این کیف پول تنها برای بیت کوین راه‌اندازی نشده است

آیا کیف پول کاسا مناسب است؟

بسیاری از معامله‌گران باور دارند که کاسا بهترین کیف پول چندامضایی بیت کوین است. این کیف پول در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شده و از روش غیرحضانتی، کیف پول‌های چندامضایی و برنامه‌های لایه‌لایه استفاده می‌کند تا بیشترین امنیت موجود در بازار را برای حفط سرمایه‌هایتان در اختیارتان قرار دهد. در دسامبر ۲۰۲۲ کاسا اعلام کرد که از اتریوم هم پشتیبانی خواهد کرد. این مسئله، باعث نارضایتی کاربرانی شد که به‌دلیل شهرت فوق‌العاده و تمرکز کاسا بر بیت کوین به آن روی آورده بودند.

یکی از ویژگی‌های مهم و بنیادی کاسا این است که هسته‌ای ندارد؛ چراکه استفاده از هسته (Core) به دلیل فرایندهای سنگین موردنیاز آن برای پشتیبان‌گیری هم تجربه کاربری ضعیفی ایجاد می‌کند و هم نقطه ضعفی در مدل امنیتی کیف پول‌ها محسوب می‌شود.

کاسا از کیف پول‌های سخت افزاری ترزور، لجز و کولدکارت پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، کلیدهای موردنیاز برای دسترسی به سرمایه‌های شما را در دستگاه‌ها و مکان‌های مختلف نگهداری می‌کند تا سارقان یا بلایای طبیعی نتوانند هم‌زمان بیشتر از یک کلید را از بین ببرند.

کاسا بسته به هزینه‌ای که کاربران پرداخت می‌کنند، خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد. برای هولدرهای که بیت کوین‌های زیادی دارند، امنیت بیشتری ارائه می‌کند و البته هزینه بیشتری هم دریافت می‌کند. کیف پول کاسا برای سرمایه‌های زیاد هم امن است؛ اما برای دارایی‌های کوچک‌تر بهترین انتخاب موجود محسوب می‌شود. اپلیکیشن این کیف پول برای تلفن‌های همراه اندروید و iOS راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید:کیف پول ارز دیجیتال یا والت (Wallet) چه کاری انجام می دهد؟

کیف پول نان‌چاک (Nunchuk)

نان چاک
  • نوع کیف پول: دسکتاپ و تلفن همراه
  • هزینه خرید: رایگان
  • احراز هویت: نیاز ندارد
  • USP: امنیت شدید
  • ارزهای دیجیتال: بیت کوین و اتریوم
  • امضاها: ۲ از ۳ امضا، نهایتاً ۶ امضاکننده
  • یکپارچه‌سازی کیف پول سخت‌افزاری:
فوایدمعایب
مدیریت مشترک با افراد مورداعتمادتنها از دلار آمریکا پشتیبانی می‌کند
کنترل کامل داده‌ها
منبع باز
انتقال به وارثین
قفل‌های زمانی
قیمت مقرون‌به‌صرفه

آیا کیف پول نان‌چاک مناسب است؟

نان‌چاک یک کیف پول چندامضایی است که می‌توانید از آن برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود با روش خودحضانتی استفاده کنید. این کیف پول حداقل به دو کلید برای انجام تراکنش‌ها نیاز دارد و در صورت از دست دادن هر یک از کلیدها، وجوه شما به خطر نخواهد افتاد.

برای غلبه بر مسئولیت مدیریت کلیدها، تیم نان‌چاک یک کیف پول مشارکتی، چندکاربره و چندامضایی راه‌اندازی کرده است. چنین راهکاری به کاربران کمک می‌کند تا بیت کوین‌های خود را با عزیزان مورداعتمادشان مدیریت کنند. در نتیجه بار روی دوش آن‌ها کاهش می‌یابد و به کاربرانش اجازه می‌دهد که به افرادی که می‌شاسند، اعتماد کنند؛ نه اشخاص ثالث.

از نظر فناوری، نان‌چاک جدیدترین نوآوری‌ها را در شبکه بیت کوین ارائه می‌دهد. از بین این فناوری‌ها می‌توان به زبان PSBT اشاره کرد که سازگاری اکوسیستم مذکور را به‌شدت افزایش می‌دهد. این ویژگی برای گسترش سخت‌افزاری و سازگاری نان‌چاک با کیف پول‌هایی مثل کور (Core) ضروری است.

نان‌چاک کیف پول‌های Escrow را نیز برای نگهداری موقت بیت کوین و انتقال سریع سرمایه معرفی کرده است.

برای اینکه کاربران بتوانند کنترل کامل سرمایه‌هایشان را به دست بگیرند، نان‌چاک از کنترل توکن‌ها، جایگزینی با هزینه، سرور شخصی و پشتیبانی «Tore» پشتیبانی می‌کند. این موارد تنها برخی از ابزارهای امنیتی و حریم خصوصی موجود در این کیف پول چندامضایی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: تاریخچه قیمت بیت کوین از ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۳

آن‌چیند کپیتال (Unchained Capital)

آن‌چیند کپیتال
  • نوع کیف پول: چندامضایی (مشارکتی)
  • هزینه خرید: رایگان
  • احراز هویت: نیاز دارد
  • USP: امانی و مشارکتی
  • ارزهای دیجیتال: بیت کوین
  • امضاها: ۲ از ۳ امضا، نهایتاً ۷ امضاکننده
  • یکپارچه‌سازی کیف پول سخت‌افزاری:
مزایا معایب
خرید مستقیم بیت کوین از طریق کیف پول‌های سرد سیاست‌های سخت‌گیرانه برای احراز هویت کاربران
خدمات پس از فروش خوبمحدودیت‌های جغرافیایی
خدمات مالی مختلف

آیا کیف پول آن‌چیند کپیتال مناسب است؟

آن‌چیند کپیتال که در شهر آستین ایالت تگزاس قرار دارد، یک شرکت خدمات مالی است که فقط روی بیت کوین متمرکز شده است. یکی از محبوب‌ترین خدمات این شرکت، وام‌های بلاک چینی است که نیازی به بررسی اعتبار کاربران ندارد. برنامه‌های بازنشستگی مبتنی بر بیت ‌کوین نیز بخشی از برنامه‌های منحصر‌به‌فرد آن‌چیند کپیتال است. علاوه بر این، میز معاملاتی این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا بیت‌ کوین را مستقیماً در یک کیف پول سخت‌افزاری و سرد خریداری کنند.

آن‌چیند کپیتال در سال ۲۰۱۹ کیف پول کاراوان (Caravan) را راه‌اندازی کرد که جایگزین کیف پول مشارکتی قبلی شده و برخلاف نسخه قبلی خود، ‌آن‌چیند را به‌عنوان طرف قرارداد حذف کرده است. کاراوان یک کیف پول منبع باز است که در گیت‌هاب توسعه می‌یاید و هر کسی می‌تواند نسخه کپی‌شده آن را برای خود راه‌اندازی کند.

این کیف پول یک کیف پول چندامضایی است، به هیچ مجوزی نیاز ندارد و می‌تواند چند طرف را درگیر کند.

آن‌چیند کپیتال از کیف پول‌های سخت‌افزاری ترزور، لجر و کولدکارت پشتیبانی می‌کند. همه کلیدهای آن از کیف پول‌های قطعی سلسه‌مراتبی (HD) استفاده می‌کنند که روی دستگاه‌های سخت‌افزاری، از جمله دستگاه‌های آفلاین و شکاف هوا ذخیره می‌شوند.

بهترین کیف پول چندامضایی خودحضانتی

کیف پول‌های چندامضایی خوحضانتی نهایت امنیت و بهترین حریم خصوصی را در اختیار هولدرهای بیت کوین قرار می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا کنترل کلیدهای خصوصی خود را در دست بگیرند و علاوه بر محل ذخیره‌سازی این کلیدها، چگونگی ذخیره‌سازی آن‌ها را هم تعیین کنند. کاربران چنین کیف پول‌هایی معمولاً کلیدهای خصوصی را در دستگاه و مکان‌های جداگانه‌ای ذخیره می‌کنند تا نهایت امنیت ممکن را به دست آورند.

اگر کسی بخواهد کلیدهای خصوصی این کیف پول‌ها را بدزدد، باید به همه مکان‌ها و دستگاه‌های کاربر دسترسی داشته باشد. در نتیجه، احتمال وقوع چنین اتفاقی تقریباً صفر است. از طرف دیگر، کیف پول‌های چندامضایی خودحضانتی ممکن است برای کاربران باتجربه مناسب‌تر باشد؛ چراکه مونتاژ و راه‌اندازی آن‌ها به مهارت‌های فنی به‌خصوصی نیاز دارد.

اسپکتر (Specter)

اسپکتر ولت
  • نوع کیف پول: دسکتاپی و سخت‌افزاری
  • هزینه خرید: نسخه دسکتاپ رایگان است؛ اما قیمت نسخه «DIY» حدود ۳۵۰ دلار است.
  • احراز هویت: نیاز ندارد
  • USP: امنیت شدید
  • ارزهای دیجیتال: بیت کوین
  • امضاها: ۲ از ۳ امضا، ۳ از ۵ امضا
  • یکپارچه‌سازی کیف پول سخت‌افزاری: تمام یکپارچه‌سازی‌ها با نسخه دسکتاپ انجام می‌شود.
مزایا معایب
تمام نسخه‌های آن منبع باز است. اپلیکیشن تلفن همراه ندارد.
یک کیف پول آفلاین شدیداً امن و غیرحضانتی محسوب می‌شود.کاربران خود باید آن را راه‌اندازی کنند.
نود بیت کوین کور (Bitcoin core) را متصل می‌کند. به مهارت‌های فنی نیاز دارد.

آیا کیف پول اسپکتر مناسب است؟

اسپکتر سولوشنز (Specter Solutions) در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شده است. علاوه بر این، شرکتی آلمانی به نام کریپتو ادونس جی‌ام‌بی‌اچ (Crypto Advance GmbH) توسعه آن را برعهده گرفته است. این کیف پول در دو نسخه دسکتاپ و سخت‌افزاری به نام اسپتکر شیلد دی‌آی‌وای (Specter Shield DIY) منتشر شده است. نسخه دسکتاپ کیف پول مذکور با تمام کیف پول‌های سخت‌افزاری مثل لجر، ترزور، کولدکارت، سیدسایگنر (Seedsigner) و اسپکتر دی‌وای‌آی (Specter DIY) سازگار است.

در نسخه سخت‌افزاری نیز کاربران باید خودشان اجزای مربوطه را به هم وصل کنند. در نتیجه، مهارت‌های فنی لازم را باید داشته باشند. کیف پول‌های اسپکتر از یک صفحه نمایش بزرگ و اسکنر QR برای انجام تراکنش‌های سریع تشیل می‌شوند و برای ثبت امضا نیازی به اتصال آنلاین ندارد.

این کیف پول از کاربرانش می‌خواهد که از هر ۳ امضا (دستگاه) ۲ مورد را برای تأیید یک تراکنش ثبت کنند. به‌راحتی می‌توان ادعا کرد که اسپکتر نسل بعدی کیف پول‌های بیت کوین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین ارزهای دیجیتال لایه ۲ برای سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۳

الکتروم (Electrum)

الکتروم
  • نوع کیف پول: دسکتاپ
  • هزینه خرید: رایگان
  • احراز هویت: نیاز ندارد
  • USP: امن با شهرتی زیاد
  • ارزهای دیجیتال: بیت کوین
  • امضاها: ۲ از ۳ امضا، ۳ از ۵ امضا، نهایتاً ۱۵ امضا
  • یکپارچه‌سازی کیف پول سخت‌افزاری: لجر، ترزو، کیپ‌کی (Keepkey)، کولدکارت
مزایا معایب
منبع بازرابط کاربری چالش‌برانگیز برای مبتدیان
سازگار با شبکه لایتنینگ اپلیکیشن این کیف پول تنها برای تلفن همراه اندروید راه‌اندازی شده است.
سازگار با کیف پول‌های سخت‌افزار

آیا کیف پول الکتروم مناسب است؟

کیف پول الکتروم در سال ۲۰۱۱ توسط توسعه‌دهنده‌ای به نام توماس واِجتلین (Thomas Voegtlin) راه‌اندازی شده است. سابقه این کیف پول به بیش از ده سال می‌رسد و به‌خاطر پشتیبانی قوی و ممیزی مداوم کدهای آن، می‌تواند امن‌ترین کیف پول داغ بیت کوین باشد. الکتروم هیچ‌وقت خراب نشده است؛ چراکه سرورهای آن غیرمتمرکزند و از افزونگی داخلی استفاده می‌کند.

الکتروم یک کیف پول غیرحضانتی (غیرامانی) است و به گره کاربران متصل می‌شود تا کنترل کامل کلیدهای خصوصی آن‌ها را به دست آورد. عدم استفاده از احراز هویت یا ذخیره‌سازی داده‌های کاربران در سرورهای پروژه، الکتروم را به یکی از خصوصی‌ترین کیف پول‌های بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

الکتروم قابلیت‌های پیشرفته زیادی دارد که کیف پول‌های رایگان انگشت‌شماری آن‌ها را ارائه می‌دهند. این کیف پول با انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری سازگار شده است تا از ذخیره‌سازی سرد و امنیت آن‌ها استفاده کند. کاربران در صورت استفاده از این سازگاری می‌توانند سرمایه‌های خود را به‌صورت آنلاین بررسی کنند. الکتروم تمام تلاشش را کرده است تا امکان ایجاد کیف پول‌های چندامضایی، سفارسی‌سازی کارمزد تراکنش‌ها و استفاده از ویژگی جایگزینی با هزینه (RBF) را برای کاربرانش فراهم کند.

ادغام آن با شبکه لایتنینگ هم باعث می‌شود پرداخت‌های سریعی را در اختیار کاربرانش قرار دهد. ویژگی تأیید پرداخت ساده (SPV) به مشتری‌های عادی الکتروم اجازه می‌دهد که بدون دانلود کل بلاک چین بیت کوین تراکنش موردنظرشان را تأیید کنند.

بیشتر بخوانید:مقایسه بین کیف پول حضانتی و کیف پول غیرحضانتی | کدام امنیت بیشتری دارد؟

اسپارو ولت (Sparrow wallet)

اسپارو ولت
  • نوع کیف پول: چندامضایی (خودحضانتی)
  • هزینه خرید: رایگان
  • احراز هویت: نیاز ندارد
  • USP: مبتنی بر فناوری صفحه جست‌وجو نیست.
  • ارزهای دیجیتال: بیت کوین
  • امضاها: ۲ از ۳ امضا، نهایتاً ۹ امضا
  • یکپارچه‌سازی کیف پول سخت‌افزاری: لجر، ترزو، ترجیحاً کولدکارت
مزایا معایب
منبع بازرابط کاربری پیچیده برای مبتدیان
سازگار با بیت کوین کور
پشتیبانی قوی در تلگرام

آیا کیف پول اسپارو ولت مناسب است؟

اسپارو ولت (Sparrow Wallet) هم به نظر بسیاری از هولدرهای بیت کوین بهترین کیف پول چندامضایی این ارز دیجیتال است. این کیف پول متن باز و رایگان است، مزایای بسیار زیادی دارد و امنیت، حریم خصوصی و راحتی زیادی برای کاربرانش فراهم می‌کند. اسپارو ولت برای دسکتاپ راه‌اندازی شده است و برای امنیت و حریم خصوصی بیشتر با فول نود بیت کوین سازگار می‌شود. این کیف پول بهترین جایگزین کیف پول‌های الکتروم و اسپکتر است.

اسپارو تمام ویژگی‌های موردنیاز کیف پول‌های بیت‌ کوین را دارد. این کیف پول از تمام کیف پول‌های تک امضایی و چندامضایی در تمام اسکریپت‌های قدیمی و سگویت (SegWit) پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، کنترل کامل فرایند‌های ایجاد و ویرایش کیف پول را هم به کاربرانش می‌دهد.

اسپارو از تمام کیف پول‌های سخت‌افزاری اصلی پشتیبانی می‌کند، اما به کاربرن خود توصیه می‌کند که با کولدکارت ادغام شوند؛ چراکه مخصوص بیت کوین است. با استفاده از این کیف پول، می‌توانید جزئیات و تراکنش‌های خود را ببینید، حریم خصوصی خود را حفظ کنید و امنیتی زیادی داشته باشید. این کیف پول از تراکنش های بیت کوین با امضاهای جزئی (PSBT)، کنترل توکن و کارمزد با انتخاب توکن و برچسب‌گذاری همه تراکنش‌ها، PayJoin و TOR داخلی پشتیبانی می‌کند.

اسپارو یک کیف پول دسکتاپی است، اما از فناوری مرورگر استفاده نمی‌کند. در نتیجه، نسبت به برنامه‌های دسکتاپی اختصاصی امنیت کمتری دارد. با این حال، این کیف پول از رمزگذاری قوی برای امنیت بیشتر استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: آموزش کیف پول کوینومی (Coinomi Wallet)، بررسی مزایا و معایب کوینومی

بلو ولت (BlueWallet)

بلوولت
  • نوع کیف پول: دسکتاپ و کیف پول
  • هزینه خرید: رایگان
  • احراز هویت: نیاز ندارد
  • USP: رابط کاربری ساده برای تازه‌کاران
  • ارزهای دیجیتال: بیت کوین
  • امضاها: ۲ از ۳ امضا، ۳ از ۵ امضا
  • یکپارچه‌سازی کیف پول سخت‌افزاری: تمام کیف پول‌های سخت‌افزاری
مزایامعایب
ادغام با شبکه لایتنینگ تجربه ورود می‌تواند بهبود یابد
رابط کاربری سادهدر دسترس نبودن برای رایانه‌های لینوکس و ویندوز
پشتیبانی از چند زبان مختلف

آیا کیف پول بلو ولت مناسب است؟

بلوولت در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و در این مدت توانست به یکی از محبوب‌ترین و کارآمدترین کیف پول‌های بیت ‌کوین برای مبتدیان تبدیل شود. این کیف پول شهرت زیادی دارد؛ چراکه ویژگی‌های آن باعث می‌شود منحصربه‌فرد گردد. برای مثال می‌توان به استفاده از خزانه‌های چندامضایی اشاره کرد که از کاربران خود در برابر حملات فیشینگ، سرقت آنلاین و آفلاین، آلودگی به بدافزارها، گم شدن کلید یا دستگاه یا نقص دستگاه محافظت می‌کند.

این کیف پول انعطاف‌پذیری خوبی در استفاده از کلیدها و آدرس‌ها دارد، با اکثر کیف پول‌های سخت‌افزاری سازگار است و از ایردراپ استفاده می‌کند. ادغام با شبکه لایتنینگ از دیگر مزیت‌های آن است و باعث می‌شود که تراکنش‌های سریعی برای کاربرانش فراهم کند.

کاربران بلوولت می‌توانند آن را از طریق یک سرور الکتروم به گره بیت کوین خود متصل کنند. ادغام با مون‌پی (MoonPay) امکان خرید بیت کوین را برای کاربران بلوولت به وجود می‌آورد و ادغام با صرافی همتابه‌همتا نیز به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از معاملات غیرامانی این ارز دیجیتال استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: شبکه همتا به همتا (peer to peer) چیست؟

بیت کوین کیپر (BITCOIN KEEPER)

  • نوع کیف پول: تلفن همراه
  • هزینه خرید: راگیان
  • احراز هویت: نیاز ندارد
  • USP: پشتیبانی از انتقال میراثی
  • ارزهای دیجیتال: بیت کوین
  • امضاها: ۲ از ۳ امضا، ۳ از ۵ امضا
  • یکپارچه‌سازی کیف پول سخت‌افزاری: تمام کیف پول‌های سخت‌افزاری
مزایامعایب
شکاف هوایی و چندامضایی برای هولدرهای بلندمدتتنها برای تلفن‌های همراه راه‌اندازی شده است.
با طرح سرمایه‌گذار برای چگونگی نگهداری و انتقال دارایی‌هایش ادغام می‌شود.

آیا کیف پول بیت کوین کیپر مناسب است؟

این کیف پول چندامضایی و چنددستگاهی، یکی از بهترین کیف پول چندامضایی موجود محسوب می‌شود و به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا حریم خصوصی و امنیت خود هنگان هولد کردن بیت کوین حفظ کنند.

این کیف پول که توسط تیم بیت‌هیو (BitHyve) ساخته شده، با اکثر امضاکننده‌های سخت‌افزاری سازگار است تا کلیدهای شما را با شکاف هوا و/یا به‌صورت چندامضایی نگه دارد. بیت کوین کیپر تمام ویژگی‌های اصلی موردنیاز برای ایمن‌سازی بیت کوین را دارد: کیف پول‌های داغ BIP 85، انتقال خودکار به خزانه، خرید بیت کوین مستقیماً در کیف پول سرد و موارد دیگر.

دانلود و استفاده از آن بدون نیاز به احراز هویت برای همه رایگان است، به کاربران اجازه می‌دهد تا گره خود را وصل کنند و TOR را برای حفظ حریم خصوصی بیشتر فعال نمایند. به نظر بسیاری از معاله‌گران بیت کوین کیپر یکی از رقبای اصلی کاسا و بهترین کیف پول چندامضایی بیت کوین است؛ چراکه با ارثیه منتقل می‌گردد و با برنامه‌های سرمایه‌گذاری کاربران ادغام می‌شود. این کیف پول در آینده ممکن است امکان دانلود رایگان خود را حذف کند.

سوالات متداول

کیف پول چند امضایی چیست؟

کیف پول چند امضایی (Multisig wallet) به والت‌هایی می‌گویند که برای وارد شدن به آن و مانجام تراکنش به چند رمز عبور یا امضای دیجیتال نیاز دارید.

کیف پول‌های چند امضایی چگونه عمل می‌کنند؟

کیف پول‌های چند امضایی مانند حساب‌های مشترک بانکی عمل می‌کنند. وقتی می‌خواهید از یک حساب مشترک که با شرکای تجاری خود در بانک باز کرده‌اید پول برداشت کنید به امضای همه شریک‌هایتان نیاز خواهید داشت. برای برداشت از کیف پول‌های چند امضایی هم به امضای دیجیتال شرکای خود نیاز دارید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان