بازار GameStop چیست؟ آموزش استفاده از بازار گیم استاپ

خانهمعرفی پروژهبازار GameStop چیست؟...

آنچه می‌خوانید...

چه کسی می‌گوید شرکت‌های قدیمی نمی‌توانند ترفندهای جدید را یاد بگیرند؟ شرکت گیم استاپ (GameStop) سال گذشته از NFT برای راه‌اندازی یک بازار جدید استفاده کرد. این بازار که بازار GameStop نام دارد، بازی‌های ویدیویی خوش‌ساخت و لوازم الکترونیکی مصرفی را عرضه می‌کند.

این مقاله از فکت کوینز هر آنچه را باید در مورد اولین قدم جسورانه گیم استاپ برای ورود به دنیای پرهیاهوی NFTها بدانید توضیح می‌دهد. ما عملکرد این بازار، نقاط قوت، ویژگی‌ها و محدودیت‌های آن را کشف و بررسی خواهیم کرد. اما بیایید کار را با بررسی اصول اولیه این بازار شروع کنیم.

- Advertisement -

بازار GameStop چیست و چه کاربردی دارد؟

بازار جدید توکن‌های غیرمثلی شرکت گیم استاپ امکان خرید، فروش، ضرب کردن و جمع‌آوری کلکسیون‌های دیجیتال NFT و همچنین شرکت در بازی‌های وب 3 و موارد دیگر را به کاربران می‌دهد. این یک بازار خودحضانتی است، به این معنی که مالکیت واقعی و کامل هر دارایی دیجیتالی خریداری‌شده در این پلتفرم به خریدار اختصاص می‌یابد.
گیم استاپ در جولای 2022 از نسخه بتای عمومی بازار NFT خود رونمایی کرد.

مارکت پلیس GameStop Marketplace چیست؟

نسخه بتا سریعا به بالای جداول رسید و حجم معامله بیش از 1831 ارز دیجیتال اتریوم ETH (حدود 2.7 میلیون دلار) را با 45.500 دلار کارمزد تراکنش به ثبت رساند. این بازار NFT در اولین روز عرضه خود در صرافی کوین بیس حجم فروش نسبتا خوب 74.000 دلار را ثبت کرد.
پس از این موفقیت اولیه، شرکت گیم استاپ با راه حل لایه دو اتریوم ImmutableX وارد شراکت شد تا بازی‌های مبتنی بر وب 3 و NFT را به این پلتفرم وارد کند. همکاری بین این دو نهاد فرصتی هیجان‌انگیز را برای ایجاد انقلاب در بازی های وب 3 به مشتریان GameStop ارائه می‌دهد.
ادغام GameStop و ImmutableX برخی از بزرگ‌ترین بازی‌های وب 3 را که در حال حاضر بر روی ImmutableX ساخته شده‌اند، به بازار گیم استاپ (GameStop Marketplace) منتقل می‌کند. علاوه بر این، امکان استخراج و تجارت 100 درصدی در بازار NFTها بدون کارمزد گس برای گیم استاپ فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بازار Blur؛ آشنایی با جدیدترین بازار NFT‌ و توکن BLUR

سفر غیرمنتظره گیم استاپ به دنیای NFT

گیم استاپ پیش از این به دلیل ارائه لوازم جانبی کنسول‌های بازی ازجمله نینتندو، سونی (پلی استیشن) و مایکروسافت (ایکس باکس) شناخته شده بود.
با این حال، پس از یک ضربه محکم به خط تولید آن در سه ماهه چهارم سال 2021، این برند تصمیم گرفت تا سبد سهام خود را متنوع کند. بنابراین ورود به فضای کریپتو را در دستور کار خود قرار داد. در اصل، GameStop در واکنش به کاهش سود و با تشخیص نیاز به همگام شدن با فناوری‌های آینده، به بازسازی برند خود پرداخت.
این شرکت با استقبال از چشم‌اندازهای هیجان‌انگیز بازی‌های وب 3 و صنعت بازی‌سازی قدیمی می‌خواهد از رقبا جلو بزند و در این فناوری نوظهور سرمایه‌گذاری کند. بنابراین، پس از انتظار طولانی‌مدت، آغاز به کار بازار GameStop را در 11 ژوئیه 2022 اعلام عمومی کرد.

شرکت سازنده مارکت پلیس GameStop Marketplace

بازار GameStop چگونه کار می‌کند؟

به بیان ساده، بازار جدید GameSpot جایی است که در آن کاربران می‌توانند NFTهای خود را در معرض دید همگان قرار دهند. بنابراین کسانی که به دنبال خرید NFTها و مجموعه‌های منحصر به فرد آن هستند، به سادگی با فروشنده تماس می‌گیرند و و پیشنهاد خود را ارائه می‌دهند.
سازندگان برای هر قطعه NFT فروخته شده خود حق امتیاز دریافت می‌کنند. بنابراین، هنگامی که یک NFT فروخته می‌شود، خریدار یک قطعه جدید را به مجموعه خود اضافه خواهد کرد. در همان زمان، سازنده مقداری اتریوم (ETH) را به‌عنوان حق‌الزحمه دریافت می‌کند.
پس از تایید پرداخت و خرید NFT، هزینه آن بلافاصله به کیف پول شما منتقل خواهد شد. سرعت تایید به حجم تراکنش‌های بلاک چین در زمان معامله بستگی دارد. پس از تایید، تراکنش غیرقابل برگشت است، مگر اینکه خریدار و فروشنده درباره متوقف نمودن روند معامله به توافق برسند.
بازار GameStop به شما امکان می‌دهد تا مستقیما از هنرمندان، مارک‌ها و فروشندگان دست دوم خرید کنید. هدف این پلتفرم ارائه تجربه خرید آسان با حذف واسطه‌ها و ایجاد ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان است.

بیشتر بخوانید: اپن سی (OpenSea) چیست؟ با اولین و بزرگترین بازار NFT آشنا شوید

فناوری زیربنایی بازار GameStop

GameStop Marketplace بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و برای انجام آسان تراکنش‌ها از لوپرینگ (Loopring) استفاده می‌کند. Loopring یک راه‌حل غیرمتمرکز لایه 2 zkRollup است که سطح بالایی از امنیت را فراهم می‌کند. در عین حال، هزینه‌های گس را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
با لوپرینگ می‌توان هزاران تراکنش را با هزینه‌های گس به صرفه و اقتصادی مورد پردازش قرار داد. زیرا همه تراکنش‌ها قبل از ارسال به شبکه لایه 1 اتریوم در یک بلوک دسته‌بندی می‌شوند. به عبارت دیگر، لوپرینگ با تقسیم صورت حساب به کاهش هزینه‌های تراکنش کمک خواهد کرد.

فناوری زیربنایی بازار گیم استاپ


همان‌طور که گفتیم، همکاری با ImmutableX امکان میزبانی از بازی‌های وب 3 را به گیم استاپ می‌دهد. در واقع، اعضای وفادار گیم استاپ و سایر کاربران عادی می‌توانند از طریق پروتکل سفارش جهانی آن به هر بازی در شبکه Immutable X دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: زی کی سینک (ZKsync) چیست؟

نحوه استفاده از بازار GameStop

به محض ورود به بازار GameStop، با گنجینه‌ای از سازندگان، بازی‌ها و NFTها روبرو خواهید شد. شما می‌توانید با استفاده از یک منوی آسان برای پیمایش، داغ‌ترین آیتم‌های موجود و حجم معاملات آن‌ها را بررسی کنید. همچنین بازار این وب‌سایت مشهورترین سازندگان را در پلتفرم خود رتبه‌بندی می‌کند.
علاوه بر این، گیم استاپ برای کمک به کاربران در دنیای پیچیده NFTها، کیف پول‌ها و راه حل‌های لایه 2 منابع زیادی را در اختیار آن‌ها می‌گذارد. همچنین اگر می‌خواهید در پلتفرم GameStop به یک خالق تبدیل شوید، آموزش‌های مفصلی را در این زمینه در وب سایت مارکت پلیس GameStop Marketplace پیدا خواهید کرد.

نحوه خرید NFT در بازار گیم استاپ

خرید و فروش NFT در بازار گیم استاپ نسبتا ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید یک کیف پول متصل به بلاک چین اتریوم است که توسط پلتفرم پشتیبانی شود. در ادامه مطلب نحوه خرید NFT در بازار GameStop به‌صورت خلاصه آورده شده است.

بیشتر بخوانید: Collection.xyz چیست؟ آشنایی با صرافی غیرمتمرکز NFT

خرید NFT در مارکت پلیس GameStop Marketplace

مرحله 1: ایجاد یا اتصال یک کیف پول

به‌عنوان کاربر جدید، ابتدا باید یک کیف پول ایجاد کرده یا یک کیف پول موجود را به بازار متصل کنید. اگر می‌خواهید یک کیف پول GameStop بسازید (به‌عنوان افزونه مرورگر و برنامه آیفون موجود است)، به وبسایت رسمی GameStop بروید و روی «Download Now» کلیک کنید.
سپس باید شرایط و ضوابط را بخوانید و با آن موافقت کنید تا بتوانید یک کیف پول جدید بسازید. فراموش نکنید که رمز عبور 12 کلمه‌ای خود را در مکانی امن ذخیره کنید. زیرا بدون آن، ممکن است دسترسی به کیف پول خود را به‌طور جبران‌ناپذیری از دست بدهید. هنگام انجام هر تراکنش یا دانلود، همیشه به امنیت کیف پول کریپتو به‌عنوان اولویت اول پایبند باشید.
برای پمتصل کردن کیف پول موجود خود به پلتفرم نیز کافی‌است به مارکت پلیس GameStop Marketplace بروید و روی زبانه «اتصال» در گوشه سمت راست در بالای صفحه کلیک کنید.

مرحله: 2 وجوه را به کیف پول خود اضافه کنید

شما دو گزینه در این پلتفرم پیش روی خود دارید. روش ساده‌تر خرید ارز دیجیتال اتریوم (ETH) از یک صرافی معتبر و با استفاده از کیف پول پیوند داده شده به بازار GameStop خواهد بود. با این کار، اتریوم به کیف پول لایه 2 شما واریز می‌شود و بلافاصله می‌توانید خرید NFTها را شروع کنید.
گزینه جایگزین نیز انتقال وجه از یک کیف پول موجود در لایه 1 اتریوم به حساب لایه 2 است که به بازار GameStop Marketplace متصل کرده‌اید. به این ترتیب، اتریوم واریز شده شما به لایه 2 برای خرید NFT در پلتفرم، در موجودی حساب شما در دسترس خواهد بود.

مرحله 3: خرید NFT انتخابی

اکنون که تمام مراحل لازم را انجام داده‌اید، زمان خرید NFT در بازار GameStop فرا رسیده است. برای مرور مجموعه‌های NFT موجود، روی دکمه «Explore» واقع در نوار پیمایش بالای صفحه اصلی کلیک کنید. این کار شما را به صفحه‌ای می‌برد که مجموعه گسترده‌ای از NFT دارد.
برای خرید NFT، کافی است روی دکمه «Buy now» کلیک کنید تا یک پنجره پرداخت برای شما باز شود و تراکنش شما به تأیید برسد. قبل از زدن دکمه «Confirm»، مطمئن شوید که تمام جزییات را بررسی کرده‌اید تا از هرگونه خطا جلوگیری شود. پس از تایید و موفقیت خرید، می‌توانید NFTهای تازه خریداری شده خود را مشاهده کنید. کافی‌است روی پروفایل خود در گوشه سمت راست بالای پلتفرم کلیک کنید تا کیف پول مورد استفاده شما برای خرید انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: بیکاسو بایننس (Bicasso) چیست؟ آشنایی با هوش مصنوعی NFT ساز

نحوه ایجاد NFT در بازار GameStop

از زمان انتشار بازار گیم استاپ، کار در آن فقط برای تعداد کمی از «سازندگان منتخب» آزاد است. اما می‌توانید با پر کردن فرم موجود در صفحه رسمی سازندگان GameStop، درخواست تبدیل به سازنده منتخب را ارائه کنید.
اطمینان از اینکه NFT ایجاد شده در بازار GameStop در قالب یک مجموعه قرار داشته باشد، بسیار مهم است. اما جای نگرانی نیست، زیرا ساخت مجموعه کار بسیار آسانی خواهد بود. کافی‌است آیکون «+» را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. اکنون آماده اضافه کردن عنوان، تصویر کوچک و سایر جزییات ضروری مورد نیاز برای مجموعه خود هستید.

نحوه ایجاد NFT در بازار GameStop

مراحل ایجاد NFT در بازار GameStop

مراحل ایجاد NFT در مارکت پلیس GameStop Marketplace به شرح زیر است.
• فایل ابتدایی NFT را آپلود کنید و دکمه «ذخیره» را فشار دهید. همچنین می‌توانید متادیتا را برای توصیف NFT اضافه کنید.
• پس از زدن دکمه «ذخیره»، بازار NFT را برای بررسی می‌پذیرد و در صورتی که همه معیارها را داشته باشد، ناظر محتوا آن را بررسی و تایید می‌کند. پس از بررسی موفقیت‌آمیز، می‌توانید به ضرب کردن NFT ادامه دهید.
• برای ضرب مجموعه NFT خود، بر روی دکمه «مینت» کلیک کنید. در اینجا کارمزد تراکنش‌های مرتبط با ضرب مجموعه به شما ارائه می‌شود. پس از تایید تراکنش، باید در صفحه بمانید تا فرآیند ضرب کردن کامل شود.
• هنگامی که مجموعه NFT شما با موفقیت تولید شد، می‌توانید از طریق کیف پول خود به آن دسترسی داشته باشید. توکن ضرب شده در صفحه پروفایل شما و در زیر تب «Collections» ظاهر می‌شود.
• اگر می‌خواهید برای مجموعه یا کلکسیون خود قیمت تعیین کنید، روی NFT خاص کلیک کنید تا به صفحه جزییات NFT هدایت شوید. از آنجا می‌توانید NFT را برای فروش فهرست کرده یا مالکیت آن را به کاربر دیگری منتقل کنید. اگر می‌خواهید NFT را به لایه-1 برگردانید، گزینه «Manage NFT» را در صفحه جزییات انتخاب کنید.
• در نهایت، بنر و تصاویر کوچک را ویرایش کنید و روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید تا NFT خود را در بازار ببینید. به همین سادگی!
توجه داشته باشید که وقتی یک NFT را ایجاد کردید، هیچ راهی برای تغییر جزییات آن، مانند تصویر کوچک، عنوان و ابرداده وجود ندارد.

چگونه با WalletConnect به GameStop متصل شویم؟

کاربران می‌توانند از طریق Wallet Connect نیز به GameStop متصل شوند. Wallet Connect یک پروتکل متن باز است که شکاف بین برنامه‌های غیرمتمرکز دیفای و کیف پول‌های ارز دیجیتال را پر می‌کند. در اینجا نحوه باز کردن حساب و اتصال کیف پول ZenGo با Wallet Connect و استفاده از پیشنهاد ویژه BIC آورده شده است.
1) با مراجعه به وبسایت zengo.com یک کیف پول بلاک چین ZenGo ایجاد کنید.
2) در برنامه کیف پول ZenGo به گزینه تنظیمات بروید و کد تبلیغاتی شخصی خود را کپی کنید.
3) دوستان خود را با استفاده از کد تبلیغاتی دعوت کنید. هنگامی که دوست شما بیش از 500 دلار رمز ارز بخرد، هردوی شما 10 دلار بازپرداخت نقدی دریافت خواهید کرد!
4) کیف پول ZenGo را می‌توان از طریق WalletConnect به هر مارکت NFT یا برنامه غیرمتمرکز وب 3 ازجمله بازار GameStop متصل کرد.

بیشتر بخوانید: پشتیبانی کیف پول متامسک (MetaMask) از NFT ها!

لوپرینگ در مارکت پلیس GameStop Marketplace

GameStop یا OpenSea؛ کدام بهتر است؟

مقایسه دو بازار OpenSea و GameStop کاملا منطقی و منصفانه نخواهد بود. از این گذشته، پلتفرم GameStop هنوز در مرحله بتا است و جای زیادی برای پیشرفت دارد. از سوی دیگر، بازار OpenSea خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای NFT تثبیت کرده است.
در حال حاضر، بازار اپن سی (OpenSea) بیش از یک سوم بازار NFT را در اختیار دارد و تا مارس 2023 تنها بازار Blur توانست در رتبه‌بندی بالاتری قرار گیرد. بنابراین GameStop باید کارهای زیادی را برای رسیدن به OpenSea انجام دهد.
بازار OpenSea دارای مجموعه قابل توجهی از آثار NFT است که توسط قراردادهای هوشمند در سراسر بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌شوند. از آنجایی که بازار OpenSea بزرگ‌تر و جاافتاده‌تر از بازار گیم استاپ است، تعداد NFTهای لیست شده در ان بسیار بیشتری را در پلتفرم خود دارد.
با این حال، مارکت پلیس GameStop Marketplace مزیت منحصر به فرد خود را با فهرست کردن حجم مناسبی از بازی‌های وب 3 و دارایی‌های بازی‌های NFT در کنار سایر مجموعه‌های دیجیتال ارائه می‌دهد. کاربران همیشه باید در نظر داشته باشند که کدام پلتفرم برای نیازهای آن‌ها مناسب‌تر است. بنابراین در هنگام مقایسه این دو پلتفرم، عوامل کلیدی مانند نقدینگی، مالکیت و کارمزد تراکنش باید در نظر گرفته شوند.

مارکت پلیس GameStop Marketplace در مقایسه با بازار OpenSea

جمع‌بندی

بازار توکن‌های غیرمثلی GameStop در کمتر از یک سال توانست سر و صدای قابل توجهی را در دنیای NFTها ایجاد کند. این موضوع با وجود کاهش عمومی معاملات در بازار NFTها رخ داده است. یکی از کلیدهای موفقیت این مارکت، رابط کاربری بصری و زمان تراکنش سریع آن به لطف شبکه لایه 2 لوپرینگ است. کارمزد رقابتی این پلتفرم نیز فقط 2.25 درصد در تمامی معاملات است.
با این حال، بازار GameStop فعلا فقط از پرداخت‌های اتریوم پشتیبانی می‌کند و تنها با چند کیف پول منتخب سازگار است. بنابراین هنوز جای پیشرفت زیادی دارد و قبل از رسیدن به رقبای بزرگ مانند Blur و OpenSea باید مسافتی طولانی را پشت سر بگذارد.

سوالات متداول

بازار Gamestop چیست؟

بازار جدید توکن‌های غیرمثلی شرکت گیم استاپ امکان خرید، فروش، ضرب کردن و جمع‌آوری کلکسیون‌های دیجیتال NFT و همچنین شرکت در بازی‌های وب 3 و موارد دیگر را به کاربران می‌دهد.

بازار گیم استاپ بهتر است یا اوپن سی؟

بازار OpenSea دارای مجموعه قابل توجهی از آثار NFT است که توسط قراردادهای هوشمند در سراسر بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌شوند. از آنجایی که بازار OpenSea بزرگ‌تر و جاافتاده‌تر از بازار گیم استاپ است، تعداد NFTهای لیست شده در ان بسیار بیشتری را در پلتفرم خود دارد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان