ریف (Reef) چیست؟ آشنایی با پروتکل و توکن REEF

آنچه می‌خوانید...

سیستم مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) به سرعت در حال گسترش و تکامل است؛ به علاوه هر روز پروژه‌های بیشتری در حال راه اندازی هستند. مردم هم این سیستم مالی و پروژه‌هایش را بیشتر می‌پسندند چرا که استقلال بیشتری دارند و می‌توانند در یک فضای آزاد و دموکراتیک به فعالیت مالی بپردازند. یکی از این پروژه‌های جذاب که می‌تواند استفاده از این سیستم مالی را آسان‌تر کند، پروژه ریف (Reef) است که در این مقاله فکت کوینز به آن خواهیم پرداخت.

ریف فایننس (Riff Finance) امکاناتی چون معاملات بین زنجیره‌ای (Cross chain)، کنترل هوشمند تجمیع نقدینگی، موتور جستجوی بهره و بسیاری خدمات دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پروتکل مبتنی بر پولکادات (Polkadot) است که خود به خاطر گنجایش و ظرفیت بالایی که دارد مشهور است. این پروژه قصد دارد با تکیه بر Web 3.0 ترید را آسان‌تر کند و تنوع بیشتری در اختیار کاربران دیفای قرار دهد.

- Advertisement -

ریف (Reef) یا ریف فایننس (Reef Finance) چیست؟

Reef Finance پلتفرمی غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین است که استفاده از خدمات و محصولات دیفای را ساده می‌کند. طبق نظر کاربران و فعالان حوزه بلاک چین، ریف اولین پلتفرم بین زنجیره‌ای است که با صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز کار می‌‌کند، بهترین نرخ سود را ارائه داده و از برنامه‌های غیرمتمرکز یا دی اپ (DApps) نیز پشتیبانی می‌کند. موتور بهره (Yield Engine) ریف می‌تواند مهم‌ترین ویژگی این پروتکل باشد. این موتور به کاربران اجازه می‌دهد تا فعالیت‌هایی مثل وام‌گیری و وام‌دهی هوشمند، استخراج و سایر خدمات را به کمک هوش مصنوعی انجام دهند.

ریف (Reef) چیست؟

Reef Finance دارای بلاکچین قراردادهای هوشمند خود یعنی ریف چین (Reef Chain) است. این بلاکچین با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است و در نظر دارد به توسعه دهندگان شبکه خود اجازه دهد تا بتوانند برنامه‌های مبتنی بر بلاکچین اتریوم خود را وارد این زنجیره کنند. Reef Chain در کنار مزایای منحصر به فرد خود، مشکل گنجایش و افزایش هزینه را برای توسعه هندگان دی اپ (Dapp) برطرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: ماشین مجازی اتریوم (Ethereum Virtual Machine) چیست؟

به زبان ساده، ریف فایننس (Reef Finance) در تلاش است تا بهترین فرصت‌های دیفای را پیدا کند و در اختیار سرمایه‌گذاران و معامله‌گران قرار دهد تا بتوانند بیشترین بهره را از این سیستم مالی ببرند. دنیای بلاکچین و سیستم مالی غیرمتمرکز به سرعت در حال سرریز شدن از توکن‌ها، ارزهای دیجیتال و فرصت‌های سرمایه گذاری است. همین مسئله باعث می‌شود ساده‌سازی به فرصت بسیار مهم و با ارزشی تبدیل شود. ریف قصد دارد با جمع آوری فرصت‌های جدید در یک اکوسیستم منسجم، سیستم مالی غیرمتمرکز را تا جای ممکن ساده کند.

بیشتر بخوانید: هرآنچه باید در مورد وام ارز دیجیتال بدانید!

ریف (Reef) چطور کار می‌کند؟

Reef Finance پلتفرمی بین زنجیره‌ای است که برای جذب نقدینگی از منابع متعدد طراحی و توسعه پیدا کرده است. به لطف همین پلتفرم، تجارت و سرمایه گذاری در دیگر پلتفرم‌های دیفای مانند Aave، Uniswap، Synthetix و Compound آسان‌تر می‌شود. ریف فایننس نقدینگی شبکه را تثبیت می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد بهترین نرخ بازدهی را بین پلتفرم‌های مختلف پیدا کنند. موتور هوشمند Reef می‌تواند با به کارگیری ارتباط میان زنجیره‌ای سبدی از پلتفرم‌های سرمایه گذاری مختلف برای کاربر جمع آوری کنید.

پروتکل رف چطور کار می‌کند؟

Reef Smart Yield Engine یا همان موتور هوشمند بازدهی ریف سبدی از دارایی‌های دیجیتال ایجاد می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد به موازات کسب سود، از هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری استفاده کنند. در واقع کاربران این پلتفرم می‌توانند با حفظ کنترل خود روی دارایی‌هایشان، توکن‌های خود را معامله کنند. از دیگر ویژگی‌های این موتور هوشمند می‌توان به مواردی مثل دموکراسی‌، تمرکززدایی و حاکمیت کامیونیتی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: آوه (AAVE) چیست؟ دریافت وام ارز دیجیتال در دیفای

بنیان‌گذاران ریف (Reef) چه کسانی هستند؟

ریف (Reef) در سال 2019 توسط دنکو مانچسکی که تجربه زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال دارد، تاسیس شد. مانچسکی مدیر ارشد یکی از مراکز نوآوری بلاکچین در جهان یعنی شرکت ادل (Adel) بود. وی این پروژه را با هدف کاهش موانع سرمایه گذاری و افزایش بازدهی آنها شروع کرد. بر اساس برنامه‌ای که در طرحواره این پلتفرم آمده، ریف به موازات مشارکت و ادغام با دیگر پروژه‌ها به تکامل خود در دنیای دیفای ادامه خواهد داد.

بنیانگذاران رف

ویژگی‌های ریف (Reef)

Reef Finance به کاربران اجازه می‌دهد به پلتفرم‌های متعددی مانند Binance Smart Chain، Ethereum، Plasma Moonbeam و Avalanche دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، به لطف زیربنای اصلی ریف یعنی پولکادات، کاربران می‌توانند بدون نیاز به افتتاح حساب‌های کاربری و رمز عبورهای متعدد به چندین پلتفرم مختلف دسترسی داشته باشند. به زبان ساده‌تر، ویژگی منحصر به فرد ریف (Reef) همین اکوسیستم جذاب آن است.

در کنار این ویژگی‌های کاربردی و منحصر به فرد، مقیاس پذیری و هزینه‌های بسیار پایین شبکه را نیز در نظر بگیرید. این ویژگی‌ها در کنار هم مشکلات فعلی اتریوم را به صورت کامل حل می‌کنند. کاربران با این حجم از انعطاف پلتفرم می‌توانند به بهترین شکل ممکن در دیفای فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: مقیاس پذیری در بلاک چین به چه معنا است؟

آیا پروتکل ریف (Reef) ارزشمند است؟

ارزش ریف فایننس به ظرفیت فنی و تکنولوژیکی آن است؛ چرا که بیشتر ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه در همین دو بخش خلاصه می‌شود. هر چه محبوبیت این پلتفرم بین کاربران افزایش پیدا کند، ارزش آن نیز با رشد رو به رو خواهد شد. ارزش توکن‌های ریف به روند بازار بستگی هم دارد؛ هر چه بازار صعودی‌تر باشد، قیمت ریف نیز افزایش پیدا می‌کند.

توکن ریف (Reef) چیست؟

کل توکن‌های ریف (Reef)، 18,454,547,076 هستند. این بدان معنا است که تعداد این توکن‌ها محدود است و روزی به پایان می‌رسد. این روش همان روش ضد تورمی است که بیت کوین استفاده می‌کند. در واقع پس از اتمام عرضه هیچ توکن REEF جدیدی ضرب نخواهد شد. این روش از کاهش ارزش REEF جلوگیری می‌کند. با توجه به سرعت عرضه فعلی، تمام توکن‌های REEF تا پایان سال 2025 وارد چرخه بازار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آیا دیفای واقعاً غیرمتمرکز است؟ بررسی دقیق مهم‌ترین ویژگی دیفای

تحلیل تکنیکال ریف فایننس

REEF توکنی کاربردی و چند منظوره‌ای است که به عنوان توکن حاکمیتی شبکه استفاده می‌شود. می‌توان از این توکن برای پرداخت‌ کارمزدهای داخلی شبکه یا انجام معاملات استفاده کرد. سیستم پرداخت پاداش‌ شبکه ریف نیز با استفاده از همین توکن کار می‌کند.

بررسی تکنیکال reef finance

این نکته را هم در نظر بگیرید که Reef از تمام برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می‌کند که یعنی کاربران می‌توانند بدون تغییر کد برنامه‌های خود، آنها را به شبکه ریف (Reef) منتقل کنند. مورد دیگر امکان ارتقا بلاکچین بدون فورک کردن آن است؛ این یعنی می‌توان خیلی راحت شبکه را بدون تغییرات عجیب و غریب ارتقا داد. توان عملیاتی بالا در انجام تراکنش‌ها، مقیاس پذیری، سرمایه گذاری و کنترل نقدینگی میان زنجیره‌ای از دیگر ویژگی‌های فنی ریف هستند.

بیشتر بخوانید: لگوهای پولی (Money Legos) یا لگو دیفای به چه معناست؟

امنیت ریف فایننس

همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم، Reef Finance مبتنی بر Polkadot است. این پروتکل از مکانیسم گواهی سپرده یا اثبات سهام (POS) برای کنترل شبکه و از همان مدل امنیتی پولکادات برای حفظ امنیت شبکه استفاده می‌کند. ریف یک DAO نیز دارد که توسط دارندگان REEF اداره می‌شود و به ایمن سازی شبکه کمک می‌کند. نهایتا اعتبارسنج‌ها (Validators) و نامزدهای (Nominators) شبکه نیز هستند تا به ایمنی بیشتر آن کمک کنند. در فرایند تایید تراکنش‌ها، این نامزدها هستند که انتخاب می‌کنند کدام اعتبارسنج‌ها تراکنش را تایید کند.

انواع کیف پول ریف (Reef)

کیف‌ پول‌های زیادی برای ذخیره و نگهداری REEF وجود دارند. این بدان معنا است که انتخاب‌های زیادی برای کیف پول دارید و باید بسته به نیاز و استفاده خود یکی را انتخاب کنید. در حالت کلی دو نوع کیف پول برای ذخیره رمز ارزها داریم: کیف پول‌های سخت افزاری یا سرد و کیف پول‌های نرم افزاری یا گرم…

کیف پول‌های سخت افزاری یا کیف پول های سرد مانند لجر (Ledger) یا ترزور (Trezor) امن‌ترین گزینه برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند. با این همه، قیمت بالایی دارند و به دانش فنی بیشتری نیاز خواهند داشت. در نتیجه اگر قصد دارید مقدار زیادی توکن ذخیره کنید می‌توانید از این کیف پول‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:‌ کیف پول ارز دیجیتال (Crypto Wallet) چیست؟

انتخاب کیف پول Reef finance

کیف پول‌های نرم افزاری یا همان کیف پول‌های گرم گزینه دیگر شما برای ذخیره و نگهداری از توکن‌هایتان محسوب می‌شوند. این کیف پول‌ها رایگان‌ هستند؛ علاوه بر این استفاده از آنها کار بسیار آسان‌تری است. برای شروع باید این نرم افزارها را از منابع معتبر دانلود و نصب کنیم. این کیف پول‌ها خود از دو روش برای حفظ امنیت کاربران استفاده می‌کنند. بعضی کلیدهای خصوصی شما را در سرورهایشان ذخیره و پشتیبانی می‌کنند و برخی دیگر این کلیدها را روی دستگاه خودتان ذخیره می‌کنند. در کل باید این نکته را به خاطر بسپارید که کیف پول‌های نرم افزاری برای مقادیر استاندارد ریف (Reef) مناسب هستند نه مقادیر بسیار زیاد!

بیشتر بخوانید‌: بهترین کیف پول‌ ارز دیجیتال سال 2021 چیست؟ چطور والت مناسب را انتخاب کنیم؟

کیف پول‌های آنلاین ریف

مورد دیگری که معمولا در دسته بندی کیف پول رمزارزها به آن پرداخته نمی‌شود، کیف پول‌های آنلاین هستند. این کیف پول‌ها نیز رایگان هستند و با استفاده از هر مرورگری می‌توان به آنها دسترسی داشت. این کیف پول‌ها نیز کیف پول گرم محسوب می‌شوند و نسبت به دوستان نرم افزاری و سخت افزاری خود امنیت بسیار پایین‌تری دارند. دقت کنید که این کیف پول‌ها تنها برای نگهداری کوتاه مدت از REEF مناسب هستند.

کلام آخر

ریف (Reef) با استفاده از فناوری‌، استفاده از محصولات و خدمات دیفای را ساده می‌کند. این پروتکل سعی می‌کند موانعی که در مسیر رسیدن به امور مالی غیرمتمرکز و دیجیتال وجود دارد را به طور کامل حذف کند. این شبکه به کاربران اجازه می‌دهد بهترین نرخ بهره را دریافت کنند و از حداکثر امکانات دیفای بهره ببرند. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید Reef Finance می‌تواند امور مالی غیرمتمرکز را به سطح بالاتری ارتقا دهد؟

سوالات متداول

Reef Bonds چیست؟

این ابتکار دیفای به کاربران این امکان را می‌دهد تا یک نوع توکن را برای یک دوره معین به اشتراک بگذارند تا نوع متفاوتی از توکن را تولید کنند. اولین نمونه از چنین اوراق قرضه‌ای Reef-Litentry Bond بود که در اتریوم منتشر شد. ریف فایننس از آن زمان Reef Bonds را در زنجیره هوشمند بایننس در دسترس قرار داده است.

ریف فایننس را چه کسی در چه زمانی تاسیس کرد؟

ریف فایننس در سال 2019 توسط دنکو منچسکی (Denko Mancheski) تاسیس شد. او و سایر توسعه دهندگان این پروتکل را در سپتامبر 2020 بر روی بلاکچین پولکادات پراه اندازی کردند.

کدام صرافی‌ها از ریف پشتیبانی می‌کنند؟

صرافی‌های پشتیبان کننده از ارز دیجیتال ریف Reef عبارتند از: Binance، Huobi Global، UniSwap ،KuCoin Wazir X ،CoinEx.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان