استخراج در خانه؛ جذاب‌ترین رمز ارزها برای استخراج با کامپیوتر شخصی

خانهآموزش هااستخراج در خانه؛...

آنچه می‌خوانید...

حقیقت این است که خیلی از افراد استخراج در خانه را فراموش کرده‌اند؛ چرا که استخراج ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین در خانه با استفاده از کامپیوترهای شخصی به کاری ناممکن بدل شده است. با این حال رمز ارزهایی نیز وجود دارند که می‌توان بدون داشتن امکانات عجیب و غریب آنها را در خانه و با استفاده از کامپیوترهای شخصی استخراج کرد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارند ریسک سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را به جان بخرند اما نمی‌توانند از آینده این بازار نیز چشم پوشی کنند؛ این مقاله مخصوص شما است. شاید باور نکنید اما می‌توانید یک پروژه ماینینگ کوچک در خانه خود استارت بزنید و ارز دیجیتال استخراج کنید. تا انتهای این مقاله همراه فکت کوینز باشید تا رمزارزهایی که می‌توانیم در خانه به دست بیاوریم را بشناسیم.

- Advertisement -

استخراج در خانه؛ چرا و چطور؟

استخراج در خانه! چرا و چطور؟

جواب به این سوال آنقدرها هم که به نظر می‌رسد سخت نیست. استخراج ارزهای دیجیتال بدون نیاز به ماینرهای بزرگ و با استفاده از کامپیوتر شخصی مزایای بسیار زیادی دارد. هزینه بسیار پایین، دردسر کمتر و عدم نیاز به دانش فنی آنچنانی، استخراج در خانه را به کاری سودآور و بی دردسر تبدیل کرده است.

رمزارزی برای ماینینگ در خانه مناسب است که بتوان بدون نیاز به ماینرهای عجیب و غریب آن را استخراج کرد. به بیان ساده‌تر، رمزارزی برای این کار مناسب است که درجه سختی معادلات تراکنش‌هایش پایین‌تر باشد. شاید جالب باشد بدانید بیت کوین که محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان است نیز روزی یکی از بهترین گزینه‌های افراد برای ماینینگ در خانه بود. با ورود ماینرهای بزرگ و حرفه‌ای به بازار، شبکه بیت کوین با سرعتی باورنکردنی گسترش پیدا کرد و استخراج بیت کوین به شدت سخت شد.

در ادامه به سراغ جذاب‌ترین ارزهای دیجیتال بازار که قابلیت استخراج با کامپیوترهای خانگی را دارند خواهیم رفت و با آنها آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: هش ریت (Hash Rate) یا نرخ هش چیست؟

استخراج دوج کوین (DOGE) در خانه

دوج کوین Dogecoin (DOGE)

با اینکه دوج کوین به عنوان یک میم کوین زندگی خود را آغاز کرد، به لطف ایلان ماسک محبوبیت زیادی پیدا کرد و خیلی سریع در رده آلت‌کوین‌های جذاب بازار قرار گرفت. مزیت DOGE نسبت به رمز ارزی مثل بیت کوین، امکان استخراج نامحدود آن است. در حقیقت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که دوج را برای استخراج در خانه مناسب کرده است، همین است.

قدرت پردازشی تمام ماینرها، از کامپیوترهای ساده تا ماینرهای بزرگ و تخصصی به CPU و GPU وابسته است. ماینینگ نیز می‌تواند با استفاده از قدرت پردازشی CPU یا GPU سیستم شما انجام شود. در واقع هر کدام از این دو روش به نرم افزارهای به خصوصی نیاز دارند. برای مثال برای استخراج با GPU بهتر است به سراغ نرم افزارهایی مثل cgminer و cudaminer بروید.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک: بیت کوین، اتریوم و دوج کوین آینده خوبی خواهند داشت

استخراج در خانه؛ اتریوم کلاسیک (ETC)

استخراج در خانه اتریوم کلاسیک Ethereum Classic

هدف اصلی پروژه اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) تضمین بقای بلاک چین اصلی اتریوم است. در واقع اتریوم با این پروژه جایگزینی برای افراد مخالف با DAO اتریوم ارائه کرد تا بتواند تمام کاربران خود با سلیقه‌ها و باورهای خود را در شبکه حفظ کند. بله درست است! اکثر افراد ETC را با استفاده از ماشین‌های ASIC استخراج می‌کنند. با این حال امکان استخراج در خانه این ارز دیجیتال نیز وجود دارد.

شما می‌توانید خیلی راحت و با استفاده از قدرت سخت افزاری سیستمی که در خانه دارید، Ethereum Classic استخراج کنید. البته نباید این نکته را فراموش کنید که استخراج این رمز ارز با دستگاهی ضعیف به جای سودآوری برای شما، باعث ضرر خواهد شد.

استخراج مونرو (XMR) در خانه

استخراج در خانه مونرو Monero (XMR)

مونرو (XMR) از دسته رمز ارزهای محبوب بازار ارزهای دیجیتال است. جالبی مونرو طراحی آن است؛ این رمز ارز به شکلی طراحی شده تا در برابر فعالیت گسترده ASICها مقاومت کند! همین ویژگی باعث می‌شود تا XMR یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای ماینینگ در خانه و با استفاده از کامپیوتر شخصی‌تان باشد.

اولین مرحله برای استخراج این رمز ارز، نصب کیف پول مونرو یعنی Monero GUI است. برای قدم بعدی باید به سراغ دانلود نرم افزار ماینینگی مثل MultiMiner بروید. این نرم افزار به شما اجازه می‌دهد XMR استخراج کنید؛ البته MultiMiner گزینه‌های دیگری نیز برای استخراج ارز دیجیتال در اختیار شما می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای استخراج ارز مونرو (Monero) 

استخراج زی کش (ZEC) در خانه

زی کش ZCash (ZEC)

زی کش ZCash (ZEC) در سال 2016 و با هدف حفظ حریم شخصی افراد فعال در حوزه رمز ارزها راه اندازی شد. این ارز دیجیتال با استفاده از الگوریتم Equihash به گونه‌ای طراحی شده است تا در برابر فعالیت بی حد و مرز ASIC ها در شبکه جلوگیری کند. همین ویژگی باعث می‌شود زی کش مانند مونرو یکی از انتخاب‌های مناسب برای استخراج باشد.

قبل از اینکه به سراغ استخراج Zcash بروید، باید نرم افزار ماینینگی که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کند را دانلود کنید. نکته‌ای که باید در رابطه با Zcash بدانید این است که برای استخراج آن نود شما باید تمام بلاک‌چین این ارز دیجیتال را دانلود کند. همین باعث می‌شود راه اندازی اولیه سیستم ماینینگ برای این ارز دیجیتال طولانی باشد. پس از استخراج Zcash می‌توانید از صرافی‌هایی مثل Binance، Huobi Global و Bitfinex برای معامله این رمزارزها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ادوارد اسنودن: یکی از سازندگان زی کش هستم

استخراج ریون کوین (RVN) با کامپیوتر شخصی

ریون کوین Ravencoin (RVN)

ریون کوین Ravencoin (RVN) شبکه بلاک چینی است برای انتقال دارایی از یک دارنده به دارنده دیگر بهینه سازی شده است. RVN با هدف رفع مشکلات ارز دیجیتالب مانند بیت کوین توسعه یافته و منبع باز است. یکی از ویژگی‌های جذاب ریون کوین طراحی آن است که در برابر فعالیت ASIC ها مقاومت می‌کند. این ویژگی، بیشتر شبکه را در اختیار استخراج کنندگانی می‌گذار که از سیستم‌های خانگی استفاده می‌کنند. پس از استخراج RVN می‌توانید آن را در صرافی‌هایی مثل Binance، Huobi Global و OKEx معامله کنید.

بیشتر بخوانید: هکو چین (HECO Chain) چیست؟ آشنایی با شبکه صرافی هیوبی (Hubio)

استخراج بیت کوین گلد (BTG) با کامپیوتر شخصی

استخراج بیت کوین گولد Bitcoin Gold (BTG)

بیت کوین گلد Bitcoin Gold (BTG) در سال 2017 به عنوان فورکی از بلاک چین اصلی بیت کوین لانچ شد. با اینکه این پروژه در ابتدا با هدف ارتقا و توسعه بیت کوین شروع کرد، به سرعت آرام شد و از سال 2021 نقشه راه خود یا فید توییترش را به روز نکرده است. البته هیچ کدام از این موارد باعث نمی‌شود BTG به ارزی بی ارزش برای استخراج تبدیل شود؛ چرا که این ارز دیجیتال حجم معاملات روزانه بالایی دارد.

همین حجم بسیار بالا باعث می‌شود بعد از استخراج این رمز ارز نگرانی از بابت فروش آن نداشته باشید. بزرگترین مزیت BTG، حرکت آن در مسیر حرکت بیت کوین است. این مسئله به شما کمک می‌کند بتوانید مسیر قیمتی این ارز دیجیتال را بهتر پیش بینی کنید. پس از استخراج بیت کوین گلد می‌توانید از صرافی‌هایی مثل Binance، Bitfinex، HitBTC و Huobi Global استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: فورک (Fork) چیست ؟ تفاوت هارد فورک و سافت فورک

استخراج هورایزن (ZEN) در خانه

هورایزن Horizen (ZEN)

Horizen و ارز دیجیتال بومی آن ZEN در سال 2017 وارد دنیای رمز ارزها شدند. ارز دیجیتالی مبتنی بر گواهی اثبات کار و equihash که با پردازنده‌های گرافیکی قابل استخراج است. هدف پروژه هورایزن تضمین یکپارچگی داده‌ها و آزادی حریم خصوصی در فضایی ایمن است.

از نظر قیمتی، Zen نیز مانند بسیاری دیگر از آلت کوین‌ها دنباله‌رو قیمت اتریوم و بیت کوین است. بالاترین قیمت Zen، چیزی حدود 148 دلار آمریکا بوده است. این ارزش قابل توجه و حجم معاملات بالا Zen را به یکی از انتخاب‌های مناسب برای استخراج در خانه بدل کرده است. برای فروش این رمز ارز می‌توانید از صرافی‌هایی مثل Binance، HitBTC و Huobi Global استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: یکی از مدیران ارشد پروژه متاورسی هورایزن از شرکت متا جدا خواهد شد

استخراج بایت کوین (Bytecoin)

بایت کوین Bytecoin

بایت کوین یا همان Bytecoin از دسته رمز ارزهای ناشناس است که می‌توان به راحتی و با کامپیوترهای خانگی استخراج کرد. فرایند استخراج این رمزارز به گونه‌ای طراحی شده است که هر کابر شبکه می‌تواند به آسانی به سراغ استخراج این ارز دیجیتال برود. تنها کاری که باید برای استخراج بایت کوین در خانه بکنید، نصب کیف پول این ارز دیجیتال رو رایانه شخصی‌تان و اجرای آن است.

پس از نصب کیف پول Bytecoin، فرایند همگام سازی نرم افزار با شبکه بلاک چین این رمزارز آغاز می‌شود. بعد از این مرحله کافی است دستور Start Mining را وارد کنید و کیف پول خود را به عنوان گیرنده پاداش ماینینگ انتخاب کنید. البته باید این نکته را به خاطر بسپارید که استخراج بایت کوین فرآیندی زمان‌گیر و طولانی است و تنها زمانی می‌توان روی سود آن حساب باز کرد که وارد استخرهای ماینینگ شوید.

یک نکته دیگر که بد نیست به آن اشاره کنیم، سازگاری کامل Bytecoin با CPU است. همانقدر که این خبر می‌تواند برای CPU minerها خوشایند باشد، خبر بدی برای GPU Minerها محسوب می‌شود. چرا که فرایند استخراج بایت کوین با GPU به مراتب پیچیده‌تر است. بعد از استخراج این ارز دیجیتال نیز می‌تواند با کمک صرافی‌های HitBTC و Poloniex دارایی‌ها خود را معامله کنید.

بیشتر بخوانید: الگوریتم Ethash چیست؟

استخراج بیم (Beam)

بیم Beam

بیم (BEAM) یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استخراج در خانه است. این ارز دیجیتال که از استخراج با GPU پشتیبانی می‌کند به شما اجازه می‌دهد با کامپیوتر شخصی، پروژه ماینینگ خود را در این شبکه شروع کنید. برای شروع استخراج، کیف پول رسمی Beam را دانلود کنید. ممکن است انتی ویروس شما این کیف پول را به دلیل استفاده از قدرت پردازشی رایانه برای مایننیگ مخرب تشخیص دهد پس توصیه می‌کنیم آنتی ویروس خود را خاموش کنید.

پس از دانلود و نصب، عملیات همگام سازی با بلاک چین شروع می‌شود. همگام سازی که تمام شد، می‌توانید فرایند استخراج را شروع کنید. برای این کافی است تنظیمات اولیه را پیکربندی کنید و روی Run Local Node کلیک کنید. به این نکته توجه کنید که آدرس‌ها در شبکه بیم تاریخ انقضا دارند و اگر توکن‌های خود را در این آدرس‌ها نگه دارید، آنها را از دست خواهید داد. برای ایجاد یک آدرس دائمی به تب Recive در داشبورد برنامه خود بروید و آدرس جدید را به شکلی تنظیم کنید که هرگز منقضی نشود. تا فراموش نکردیم! Beam را می‌توانید در صرافی‌های Binance و Bitforex معامله کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماینر بیت کوین : 10 دستگاه برتر در سال 2022

استخراج ورت کوین (Vertcoin)

ورت کوین Vertcoin

ورت کوین یا همان Vertcoin( VTC) در سال 2014 وارد دنیای رمزارزها شد و خیلی سریع به یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌های ماینرهای کوچک بدل شد. این رمز ارز به شکلی طراحی شده است که به آرمان‌های ساتوشی ناکاموتو، بنیانگذار بیت کوین وفادار بماند. بلاک چین ورت کوین نیز مانند چند رمز ارز قبلی به صورتی طراحی شده است که در برابر تشدید فعالیت آسیک ماینرها (ASIC) مقاومت کند.

خوشبختانه الگوریتم بلاک چین ورت کوین از استخراج GPU و CPU پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این استخراج VTC بسیار ساده است و برای شروع ماینینگ کافی است نرم افزار اختصاصی این رمز ارز را دانلود و فرایند مانینگ را شروع کنید. پس از استخراج، می‌توانید با استفاده از صرافی‌هایی مثل Bittrex و UPBit به معامله ورت کوین‌های خود بپردازید.

استخراج گرین (GRIN) در خانه

گرین Grin (GRIN)

گرین (GRIN) در ژانویه 2019 و با هدف ارتقا حریم خصوصی و افزایش مقیاس پذیری وارد بازار شد. بلاکچین این رمز ارز نیز در برابر ASIC ها مقاوم است. با این حال توسعه دهندگان گرین یک قدم فراتر رفته‌اند و هر چند ماه یک بار با یک هاردفوک نفوذ ASIC ها را در شبکه کاهش می‌دهند. گرین نیز مانند ورت کوین از استخراج با GPU و CPU پشتیبانی می‌کند. ویژگی که باعث شده این ارز دیجیتال در لیست بهترین‌ها برای استخراج در خانه جا باز کند.

برای شروع کار با GRINning، بلاک چین گرین را از وب سایت رسمی این پروژه دانلود کنید. بعد از همگام سازی نرم افزار با بلاک چین، باید نود را به کیف پول‌تان متصل کنید. خوشبختانه نیازی به طی کردن مراحل پیچیده نخواهید داشت چرا که می‌توانید از طریق همین برنامه کیف پول خود را پیکربندی کنید. در نهایت، به یاد داشته باشید که باید نرم افزار را روی Cuckaroo POW، که نسخه‌ای از شبکه Grin است و از استخراج با GPU پشتیبانی می کند، تنظیم کنید. گرین‌هایی که استخراج کرده‌اید را می‌توانید از طریق صرافی‌هایی مثل Bittrex و HitBTC معامله کنید.

بیشتر بخوانید: مصوبه استخراج رمز ارزها ابلاغ شد

استخراج ایون (AEON)

ایون AEON

ایون یا AEON در اصل از Monero و بر اساس پروتکل CryptoNote توسعه پیدا کرد و از الگوریتم CryptoNight-Lite استفاده می‌کند. علاوه بر این شبکه به شکلی طراحی شده است که تمامی معاملات در آن به صورت ناشناس باقی خواهند ماند. AEON را می توان با CPU های ویندوز و پردازنده های گرافیکی AMD و Nvidia استخراج کرد. صرافی‌های Bittrex و HitBTC بهترین انتخاب‌های شما برای معامله ایون خواهند بود.

بیشتر بخوانید:‌ بیت مین از قدرتمندترین دستگاه ماینر خود رونمایی کرد

استخراج گارلیکوین (Garlicoin) در خانه

گارلیکوین Garlicoin

گارلیکوین (GRLC) زندگی خود را به عنوان یک میم کوین در سال 2018 آغاز کرد. این رمزارز مبتنی بر الگوریتم اثبات کار است و از تشدید فعالیت ASICها در شبکه جلوگیری می‌کند. گارلیکوین را می‌توان با استفاده از CPU و پردازنده‌های گرافیکی Nvidia و AMD استخراج کرد.

گارلیکوین در ابتدا هیچ موفقیتی کسب نکرد اما در سال 2021 با برگزاری یک کمپین افزایش قیمت پیدا کرد. پس از استخراج Garlicoin می‌توانید آن را در صرافی‌های PancakeSwap، Txbit.io، Tradeogre، Crex24 و FreiExchange معامله کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش کانفیگ و راه اندازی انت ماینر (Antminer)

میزان درآمد استخراج در خانه با GPU

میزان درآمد استخراج در خانه با GPU

یک راست به سراغ GPU می‌رویم! استخراج با CPU بیشتر اوقات صرفه اقتصادی ندارد. قطعا در مواردی مثل Monero، Zcash و Byte می‌توانید از CPU استفاده کنید، اما فرآیند کسب درآمد کند خواهد بود و ممکن است هزینه برق از ارزش کوین‌های ماین شده کمتر باشد. برای کسانی که می خواهند کاملا جدی وارد حوزه ماینینگ شوند، استخراج با GPU مسیری منطقی و کم ریسک‌تر محسوب می‌شود.

قیمت پردازنده‌های گرافیکی از 600 دلار تا 2000 دلار متغیر است. این بازه قیمتی به این دلیل وجود دارد که قدرت پردازشی پردازنده‌های گرافیکی تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. در واقع این شما هستید که باید سود و زیان احتمالی خود را محاسبه کنید و با توجه به آن به سراغ کارت گرافیک بروید.

نحوه محاسبه سود و زیان استخراج در خانه

نحوه محاسبه سود زیان استخراج در خانه

به لطف وجود ابزارهای مختلف برای محاسبه سود و زیان استخراج در خانه، با کاری نه چندان سخت رو به رو هستیم. اگر از همراهان فکت کوینز باشید می‌دانید که همین چند وقت پیش وبسایتی به شما معرفی کردیم تمام فرایند محاسبه را به صورت خودکار انجام می‌دهد. برای اموزش کار با ابزارهای این وبسایت بد نیست به سری به مقاله Whattomine ما بزنید.

سوالات متداول

استخراج ارز دیجیتال در خانه چگونه انجام می‌شود؟

استخراج ارزهای دیجیتال بدون نیاز به ماینرهای بزرگ و با استفاده از کامپیوتر شخصی مزایای بسیار زیادی دارد. هزینه بسیار پایین، دردسر کمتر و عدم نیاز به دانش فنی آنچنانی، استخراج در خانه را به کاری سودآور و بی‌دردسر تبدیل کرده است.

مزیت استخراج دوج کوین چیست؟

مزیت DOGE نسبت به رمز ارزی مثل بیت کوین، امکان استخراج نامحدود آن است. در حقیقت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که دوج را برای استخراج در خانه مناسب کرده همین است.

مزیت استخراج ارز دیجیتال مونرو چیست؟

ارز XMR به شکلی طراحی شده تا در برابر فعالیت گسترده آسیک ماینرها مقاومت کند. همین ویژگی باعث می‌شود تا XMR یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای ماینینگ در خانه و با استفاده از کامپیوتر شخصی‌تان باشد.

استخراج ارز دیجیتال ZEN به چه صورت است؟

ارز دیجیتال ZEN با پردازنده‌های گرافیکی قابل استخراج است. هدف پروژه هورایزن تضمین یکپارچگی داده‌ها و آزادی حریم خصوصی در فضایی ایمن است.

1 نظر

  1. تنها سایتی که هر شخصی به راحتی با هر سیستمی و مدل گوشی میتواند ماینینگ کند و درآمد دلاری داشته باشد

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان