۵ تکنیک مهم برای معامله روزانه بیت کوین

خانهآموزش ها۵ تکنیک مهم...

آنچه می‌خوانید...

معاملات روزانه به نوعی از معامله‌گری می‌گویند که در آن در طول روز تعداد زیادی معامله انجام می‌شود. در معامله روزانه بیت کوین ، تریدر به نوسانات قیمت واکنش سریع نشان می‌دهد تا سودهای کوچک زیادی به دست آورد که در نهایت با هم جمع می‌شوند و تبدیل به سود قابل توجهی می‌شوند. در این مقاله از فکت کوینز به آموزش پنج تکنیک معامله روزانه بیت کوین می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

معامله‌گران باید هنگام واکنش به تغییرات بازار سریع عمل کنند و هوشیار باشند و بدانند چه زمانی وارد بازار شوند و چه زمانی از آن خارج شوند تا در این بازه زمانی کوتاه، سود را به حداکثر برسانند. ترید بیت کوین در سال‌های اخیر به بازاری بزرگ تبدیل شده است، زیرا مردم متوجه شده‌اند که این بازار جدید و نوظهور، پتانسیل ارائه سودهای بسیار بالایی دارد. روش‌های مختلف برای معاملات بیت‌کوین وجود دارد، اما یکی از محبوب‌ترین آنها در این بازار پرنوسان و در حال تغییر، معامله روزانه است.

- Advertisement -

از آنجایی که قیمت بیت کوین در بازار با درصدهای دورقمی در عرض چند ساعت نوسان می‌کند، آن را به یک بازار عالی برای معاملات روزانه تبدیل می‌کند، اما دشواری آن زمان‌بندی ورود و خروج است و به همین علت است که داشتن یک تکنیک معاملاتی می‌تواند برای معامله‌گران روزانه بیت‌کوین بسیار موثر واقع شود.

تکنیک معامله روزانه بیت کوین چیست؟

تکنیک معامله روزانه به عنوان استراتژی ورود نیز شناخته می‌شود، و همانطور که از نام آن پیداست، یک استراتژی است که معامله‌گران از آن برای شناسایی زمان‌‌های مناسب برای ورود به بازار بیت کوین استفاده می‌کنند و زمان افزایش قیمت را تعیین می‌کنند تا بتوانند به موقع پول خود را نقد کنند و سودی سریع بدست آورند. این امر همچنین به روانشناسی بازار مرتبط می‌باشد و بیانگر این است که با منطق معامله کنید نه احساسات.

بیشتر بخوانید: استراتژی معامله لاک‌پشتی (Turtle Trading) چیست؟

تکنیک معامله روزانه بیت کوین چیست؟
Day Trading

استفاده از تکنیک معامله روزانه به این معنی است که چشمان خود را به نمودار بیت کوین بدوزید تا حواستان به آنچه که در بازار در لحظه اتفاق می‌افتد باشد و طبق استراتژی موردنظر، در زمان مناسب معامله کنید. این به معنای تلاش برای شناسایی الگوهای مختلف در نمودارها است که نشان می‌دهند چه اتفاقی در شرف وقوع است تا معامله‌گر روزانه بتواند به موقع وارد بازار شود و از حرکت بعدی بازار سود ببرد.

استراتژی‌های بسیاری از لحاظ روانشناسی برای معاملات روزانه ایجاد شده‌اند و بسیاری از آنها از بازارهای مالی دیگر می‌آیند. معامله‌گران روزانه دوست دارند از این استراتژی‌ها در بازارهای مختلف برای کسب سود استفاده کنند. همین استراتژی‌ها را می‌توان به راحتی به بازار بیت‌کوین منتقل کرد و در واقع به دلیل نوسانات بالاتر و حرکات بزرگ‌ صعودی و نزولی می‌توان از آنها بهتر نیز بهره برد.

بیشتر بخوانید: استراتژی آربیتراژ (Arbitrage)؛ بهترین روش سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در سال۲۰۲۳

چرا باید از یک تکنیک معامله روزانه بیت کوین استفاده کنم؟

در دنیای پرسرعت و پرمشغله تجارت بیت‌کوین، استراتژی‌های موجود در یک تکنیک معاملاتی ممکن است به نظر برخی مانند کار اضافی به نظر برسد، اما استفاده از آنها می‌تواند اطمینان و نظم زیادی را به روش معاملاتی شما بدهد و این استراتژی‌ها می‌توانند به شما در شناسایی فرصت‌های مختلف برای کسب سود سریع کمک کنند.

چرا باید از یک تکنیک معامله روزانه بیت کوین استفاده کنم؟
Bitcoin Day Trading

تکنیک‌های معامله روزانه آنقدرها هم پیچیده نیستند چون در واقع همان ذهنیت‌هایی می‌باشند که ما هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم. برای مثال، ما از داده‌های تاریخی برای تشخیص الگوها و پیش‌بینی‌های مختلفی در زندگی روزمره‌مان استفاده می‌کنیم، مثلاً اگر در حال رانندگی به محل کار خود هستید، بر اساس موقعیت‌های ترافیکی گذشته و تجربیاتی که ممکن است داشته باشید، می‌دانید چه زمانی خانه خود را ترک کنید تا با کمترین میزان ترافیک مواجه شوید. همین منطق برای معاملات روزانه نیز صادق است.

اکثر معامله‌گران خوب در حال حاضر یک استراتژی برای معاملات خود دارند، بنابراین داشتن یک تکنیک معاملاتی می‌تواند در کنار آن ورود و خروج از بازار را بسیار مطمئن‌تر و کارآمدتر سازد.

بیشتر بخوانید: رولر کوین (RollerCoin) چیست: بازی شبیه ساز استخراج بیت کوین

۵ تکنیک مهم برای معامله روزانه بیت کوین

در ادامه پنج مورد از محبوب‌ترین تکنیک‌های معامله روزانه را فهرست می‌کنیم که برای مدت طولانی و در بازارهای مختلف برای معامله‌گران مؤثر بوده‌اند. متوجه خواهید شد که همه آنها تفاوت‌های ظریف و کاربردهای متفاوتی دارند، اما در درجه اول برای کمک به معامله‌گران روزانه برای کسب سود طراحی شده‌اند.

تکنیک شماره ۱: معامله روزانه هنگام شکست خط مقاومت یا حمایت

چیزی که همیشه قابل توجه است و باعث هیجان معامله‌گران می‌شود، شکست یک سطح مقاومتی است. به ویژه در دنیای بیت کوین، این امر با وجود نوسانات آن بسیار قابل توجه می‌باشد و این نوسانات، موقعیتی عالی برای استفاده از اولین تکنیک معامله روزانه، یعنی شکست مقاومت ایجاد می‌کنند.

۵ تکنیک مهم برای معامله روزانه بیت کوین
Support and Resistance

شکست مقاومتی زمانی اتفاق می‌افتد که در نمودار قیمت، یک شکاف بزرگ با حجم بالا (حجم خرید و فروش) ایجاد می‌شود، حال چه به سمت پایین، چه به سمت بالا. این نوع حرکات تقریباً همیشه مربوط به یک رویداد خبری هستند. معامله‌گران روزانه به محض مشاهده عبور قیمت از یک خط ثابت، وارد بازار می‌شوند. پس از این شکست، معامله‌گر معامله را بالاتر از سطح مقاومت می‌بندد.

در چنین موقعیتی، معامله‌گران می‌توانند زمانی که قیمت از سطح مقاومت شکسته شده عبور می‌کند، خرید کرده و بالاتر بفروشند و زمانی که قیمت از سطح حمایت شکسته شده عبور می‌کند، پایین‌تر بفروشند و در هر دوحالت سود کسب کنند.

بیشتر بخوانید: استراتژی خروج چیست ؟ چه زمانی باید از بازار خارج شد؟

تکنیک شماره ۲: تکنیک محدوده نوسان قیمتی

هدف در این تکنیک معامله روزانه بیت کوین این است که به دنبال روند رنج قیمت باشید، یعنی وقتی که نمودار بین دو قیمت در حال نوسان است، یک محدوده روی نمودار ترسیم کنید و زمانی که قیمت در شرف شکستن دامنه خود است وارد معامله شوید

۵ تکنیک مهم برای معامله روزانه بیت کوین
Trading Range

برای رسم درست چنین محدود‌ه‌ای، معامله‌گر باید محدوده قیمت را با اطمینان از اینکه قیمت از مقاومت خارج نمی‌شود یا از خط حمایت پایین‌تر نمی‌رود رسم کند. حداقل دو قله و دو دره باید در این نوسان قیمت وجود داشته باشد تا بتوان آن را به عنوان محدوده نوسان قیمت در نظر گرفت.

هنگامی که محدوده رسم شد، تعدادی استراتژی وجود دارد که در این موقعیت میتوان از آنها استفاده کرد، اما ساده ترین آنها خرید نزدیک به سطح حمایت و فروش در سطح مقاومت است. این تکنیک به شما این فرصت را می‌دهد که وقتی از محدوده نوسانی مطمئن شدید، بتوانید چندبار با باز کردن و بستن معاملات مختلف سودهای کوچک کسب کنید.

بیشتر بخوانید: کد ریفرال ارز دیجیتال (Referral Code) چیست؟

تکنیک شماره ۳: تکنیک پرچم

این تکنیک معامله روزانه بیت کوین شامل شناسایی مواردی است که در نمودارهای بازار بیت‌ کوین به عنوان پرچم شناخته می‌شوند. تشخیص این پرچم‌ها بسیار آسان است و این امر یک استراتژی نسبتاً ساده را ارائه می‌کند و اغلب به عنوان یک استراتژی معاملاتی در بازار فارکس دیده می‌شود.

پرچم به معامله‌گران کمک می‌کند تا روندها را شناسایی کنند زیرا «پرچم» ایجاد شده، جهت روند نمودار را نشان می‌دهد. این الگو همچنین نشان دهنده این است که بیت کوین در حال حاضر دارای یک روند صعودی قوی می‌باشد. شکل‌گیری پرچم نتیجه معاملاتی است که باعث حرکتی قوی به سمت بالا آنهم در حجم بالا (که شکل پرچم را تشکیل می‌دهد) شده و سپس قیمت در بالای پرچم، در حجم پایین‌تر، جایی که پرچم شکل می‌گیرد، تثبیت می‌شود.

تکنیک شماره ۳: تکنیک پرچم
Flag Pattern in Trading

نکته مهم در تکنیک پرچم این است که پرچمی را شناسایی کنید که دارای اصلاح (اصلاح نزولی قیمت در روند صعودی و اصلاح صعودی قیمت در روند نزولی) کمتر از ۲۳.۶ درصد باشد، این یک پرچم پرقدرت خواهد بود و احتمال درست در آمدن آن بالا است.

به دلایل متعدد، این تکنیک‌ها از بهترین تکنیک‌های معامله روزانه برای معامله‌گران تازه کار به شمار می‌آیند. درک آنها آسان است، شناسایی آنها یا فرا گرفتن آنها طولی نمی‌کشد و معمولاً الگوهای نموداری کوچکی هستند، به این معنی که ریسک کمتری نسبت به سایر تکنیک‌های معاملات روزانه دارند و گاهی اوقات می‌توانند نتایج بسیار خوبی ارائه کنند. 

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال تورمی (Inflationary) و ضدتورمی (Deflationary)؛ تفاوت در چیست؟

تکنیک شماره ۴: تکنیک مثلث (Triangle Pattern)

این یک تکنیک معامله روزانه بسیار سودآور برای بازار بیت‌ کوین است، زیرا بازار بیت کوین بسیار نوسانی و بی‌ثبات است. هدف در اینجا این است که قبل از شکست مقاومت یا حمایت بعدی که معمولاً در نوک مثلث اتفاق می‌افتد، معامله خرید یا فروش باز کنیم.

مثلث‌ها در نمودارهای بیت کوین زمانی شکل می‌گیرند که حداقل دو قله و دو دره وجود داشته باشد که با خطوط روندی که به سمت راست حرکت می‌کنند ارتباط داشته باشند. مثلث‌ها همچنین به پرچم‌هایی مرتبط هستند که به ایجاد حرکات صعودی بیشتر کمک می‌کنند.

تکنیک شماره ۴: تکنیک مثلث
Triangle Pattern in Trading

در این تکنیک معامله روزانه بیت کوین ، زیر آخرین دره خرید می‌کنید و بالاتر از آخرین قله می‌فروشید.

این روش پرریسک و البته بسیار سودآور است زیرا با نوسانات که در نهایت ترسیم و واکنش به آن‌ها دشوارتر است، سروکار بیشتری دارد. اما، از آنجایی که بیت‌ کوین دارای چنین نوساناتی است، اغلب اوقات پیش می‌آید که این شکل بخصوص ظاهر می‌شود و پتانسیل خوبی برای کسب سود ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: شبکه Songbird چیست؟ آشنایی با توکن SGB و شبکه پرنده آوازه‌خوان

تکنیک شماره ۵: محوشدگی (Fading) شکست

این تکنیک معامله روزانه بیت کوین برای به حداکثر رساندن سود ناشی از شکست‌های احتمالی مناسب است. بسیاری از معامله‌گران در تلاش برای سود بردن از هر شکستی که با آن مواجه می‌شوند ضرر می‌کنند، چراکه اغلب موارد شکستی که رخ می‌دهد یا جعلی است یا ضعیف و این معاملات در نهایت به ضرر معامله‌گر ختم می‌شوند.

تکنیک شماره ۵: محوشدگی شکست
Fade Breakout in Trading

محو شدگی (Fading) یک استراتژی است که از این تغییرات غیرقابل پیشبینی قیمت استفاده می‌کند. فیدر (Fader-کسی که از این تکنیک استفاده می‌کند) در خلاف جهت هر حرکتی که قیمت را از محدوده معمولی خود خارج کند، معامله می‌کند. این کار مانند معامله بر خلاف جهت یک روند نیست، بلکه تنها زمانی اتفاق می‌افتد که معامله‌گر تصمیم می‌گیرد زمانی که حرکت نمودار به قلمرویی ناشناخته می‌رود، فید یا محو کند.

از آنجایی که روندهای محو شدگی دارای درصد برد بالایی هستند، معامله‌گرانی که این تکنیک استفاده میکنند می‌توانند اغلب بر اساس این استراتژی معاملاتی سود ببرند، اما این تکنیک همیشه بیشترین میزان بازدهی را به همراه ندارد.

بیشتر بخوانید: لیکویید شدن ارز دیجیتال (Liquidation) چیست؟ چطور از آن اجتناب کنیم؟

نتیجه‌گیری

در دنیای ترید بیت کوین، فرصت‌های بسیاری برای کسب سود وجود دارد، اما به دلیل عجله تریدر یا هیجان بیش از حد در معاملات، به ویژه در معاملات روزانه، ریسک بالایی متوجه معامله‌گران می‌باشد. فرصت‌ها و نوسانات زیادی در بازار بیت‌ کوین وجود دارد، اما داشتن استراتژی شرایط معامله را بسیار بهتر می‌کند.

یادگیری نحوه بررسی اطلاعات بازار و مشاهده آنها در نمودارها می تواند باعث هیجان معامله‌گر شود تا از استراتژی و تکنیک معاملاتی روزانه خود برای کسب درآمد و در عین حال زیر نظر گرفتن نمودارها استفاده کند. داشتن یک تکنیک معامله روزانه خوب نیز راه مناسبی برای شروع معامله روزانه بیت‌ کوین است زیرا نقطه شروع واقعی و مؤثری را ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

آیا ارز دیجیتال برای معاملات روزانه مناسب است؟

معامله روزانه کریپتو یکی از سودآورترین و ساده‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال است. امروزه بسیاری از معامله‌گران در حال یادگیری نحوه ورود و خروج از بازار در یک روز هستند و از نوسانات قیمت ارزها برای سود انبوه استفاده کرده‌اند.

آیا میلیونر شدن در بازار ارز دیجیتال آسان است؟

در حالی که می‌توان در مدت زمان نسبتاً کوتاهی پول زیادی در بازار ارز دیجیتال به دست آورد، اما هدف نباید این باشد. نوسانات در بازار کریپتو بسیار رایج است و گاهی اوقات رکودها نیز شدید هستند. اگر قصد دارید یک شبه میلیونر شوید، نوسانات کار را بسیار دشوار خواهد کرد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان